Ce nu stiai despre siglele celor mai tari masini!
Calutul Ferrari, cercurile Audi, taurul Lamborghini sunt doar cateva dintre siglele celor mai tari masini din lume. Afla secretele din spatele siglelor:
Abarth: Scutul simbolizeaza victoria, ca in cazul siglelor Porsche si Lamborghini,
In partea superioara exista o fasie cu steagul italian (rosu-alb-verde) Scorpionul este semnul zodiacal al fondatorului Karl Alberto Abarth, nascut in 15 noiembrie 1908 Rosu si galben sunt considerate culori “racing”
Audi Cercurile reprezinta fuziunea dintre patru companii independente: Audi, DKW, Horch si Wanderer. Mai tarziu s-a aliat si NSU. Audi inseamna in limba latina “a auzi”.
BMW Initialele vin de la “Bayerische Motoren Werke” - Uzina Bavareza de Motoare.
La inceput, BMW a facut motoare de avioane, de unde si elicea alb-albastra (culori traditionale in Bavaria) din logo. Albastrul mai vine de la culoarea cerului.
Citroen Cei doi “V”, chevronul dublu, vin de la pinioanele alaturate ale unei cutii de viteze.
Ferrari si Porsche
Calutul negru este simbolul Contelui Francesco Baracca, un “asso” (as) in fortele aeriene pe timpul Primului Razboi Mondial. “S” si “F” vin de la Scuderia Ferrari. Contele si-a vopsit pe avion sigla. Comandamentul sau, “Battaglione Aviatori” a fost integrat in Regimentul de Cavalerie, de aici explicatia Calutului Cabrat.
O alta ipoteza spune ca Francesco Baracca ar fi copiat emblema de pe un avion doborat, al unui pilot german din Stuttgart. Calutul cabrat Porsche reprezinta efigia orasului Stuttgart. Stuttgart vine de Stutengarten (“Gestüt” in germana veche) si insemna herghelie (scuderia in limba italiana).
Galben este culoarea traditionala a orasului Modena, in care s-a nascut Enzo Ferrari.
Fabio Taglioni, companion de-al lui Baracca, a folosit de asemenea calutul cabrat pentru motocicletele Ducati.
FIAT Acronimul vine de la Fabbrica Italiana Automobili Torino. In limba latina, Fiat inseamna “sa se faca” (ex: Fiat Justitia - “Sa se faca dreptate”).
Ford Numele apartine lui Henry Ford. Ovalul albastru nu reprezinta ceva anume. Tocmai simplitatea l-a facut unul dintre logo-urile cu cele mai mari puteri de “penetrare”, alaturi de Coca Cola ori Sony.
Hyundai “H”-ul italic reprezinta intentia companiei de a se extinde in toate industriile. Totodata poate insemna doua entitati care dau mana, compania si clientul.
Jaguar Jaguarul reprezinta agilitatea felinei: putere, viteza si reactii rapide.
Jeep Emblema reprezinta o masina vazuta din fata, cu faruri, grila si parbriz. Interesant este ca niciodata nu a fost folosita intreaga sigla pe masini, ci doar numele “Jeep”.
KIA “KI” inseamna “ a se ridica” sau “vine din”, iar “A” este de la Asia, astfel ca traducerea generala ar fi “Se ridica din Asia” sau “Vine din Asia”.
Lamborghini Taurul este zodia in care s-a nascut fondatorul Ferrucio Lamborghini. Negru si galben sunt nuante similare celor de pe sigla Ferrari.
Mazda Vine de la Ahura Mazda, numele in avestana (iraniana veche) al unei divinitati preaslavite de profetul iranian Zoroastru. Reprezinta intelepciunea, inteligenta si armonia. Elementul din centrul siglei este un “M” stilizat, care a evoluat de-a lungul anilor.
Mercedes Steaua in trei colturi inseamna dominatia pamantului, a marilor si a aerului. Gottlieb Daimler a desenat-o fiindca Mercedes face motoare pentru uzul terestru, maritim si aerian. Sigla Mercedes s-a transformat in timp.
Mitsubishi “Mitsu” inseamna “3”, de la cele trei diamante din logo, iar “hishi” -
castane de apa, cu “h” pronuntat “b” in japoneza cand e in mijlocul unui cuvant. Japonezii asociaza formele castanelor celor ale diamanetelor. Triunghiul de forme geometrice semnifica integritatea, increderea si acceptarea.
Peugeot Leul heraldic a fost modificat de multe ori. S-a umblat de-a lungul
timpului la forma labelor, deschiderea gurii si a ghearelor, tinuta. Leul semnifica unitate, care la randu-i inseamna putere.
Renault 1909. Prima sigla Renault avea incrucisate intr-un medalion initialele
fratilor Renault: Louis, Ferdinand si Marcek
In 1925, dupa alte trei sigle, Renault trece la romb si de-atunci i se spune marca diamant (mai mult in englezeste-diamond brand) 1972. Sigla este simplificata si modernizata puternic. Efectul 3D apartine designerului Victor Veserely.
2007. Varianta finala a siglei contine numele si rombul in patratul galben, nu separat, ca in 2004.
Rolls Royce Cei doi “R” vin de la numele celor doi fondatori. Emblema nu este deosebita pe cat este de scumpa. BMW a platit pentru drepturi 40 de milioane de lire streline cand a preluat uzinele. La inceput, ambele “R”-uri de pe unele sigle erau rosii. O data cu moartea fiecarui fondator s-a trecut la culoarea neagra.
Saab Pasarea mitologica este simbolul provinciei Skane (din Suedia), unde s-a si fondat Saab.
Skoda 1895. La inceput s-au produs biciclete si motociclete in atelierul Mlada Boleslav, cu numele Slavia. 1905. L & K sunt initialele celor doi fondatori, Vaclav Laurin si Klement. De la “Laurin” - din latinescul laurus nobilis - sunt desenati laurii de jur-imprejur. 1926. Primul logo Skoda. 1920-1996. Sageata cu aripi este, de fapt, ideea directorului de la Skoda Plžen - T. Maglic - si poate reprezenta un indian cu pene in cap sau un pinion stilizat. 1999. Forma finala, cu negru care simbolizeaza traditia de 100 de ani si verde pentru protectia mediului.
Subaru Logo-ul este inspirat din “Closca cu pui”, grupul de stele din constelatia Taurului. In japoneza, formatiunea de stele se numeste Subaru, care inseamna “impreuna”, “a guverna” sau “a se aduna”. Steaua cea mare este Fuji Heavy Industries, iar celelalte cinci mai mici sunt companiile pe care le detine FHI.
Toyota Cele trei elipse intretaiate semnifica inima clientului, cea a produsului si
cea a tehnologiei. Elipsele perpendiculare dinauntru sunt acordul mutual de incredere intre Toyota si clienti. Acestea simbolizeaza litera “T”. Ovalul mare este potentialul nelimitat al companiei.
Volvo Vine din latinescul “volvere” care inseamna “a roti”. Numele vine de la obiectul de activitate initial, productia de rulmenti. Sageata din dreapta sus il reprezinta pe Marte, zeul razboiului la romani, dar este si semnul fierului in antichitate. Nu in ultimul rand, este si simbol pentru sexul masculin.
Opel 1962. Initialele lui Adam Opel, pe atunci producator de masini de cusut.
1866. Sigla Victoria Blitz, in timpul productiei de biciclete Adam Opel.
1909. Sigla mult mai simpla, care a fost pusa pe motocicletele produse din
1902 pana in 1909 (primele masini)
1910. Sigla cu ochi si cu lauri, precum si culorile elementelor aveau ceva
din cultura egipteana.
1935 Un zepelin stilizat insemna progresul intr-un cerc galben care
semnifica importanta bicicletei pentru om.
1950 Ca-n 1909, din nou un logo foarte simplu.
In anii 60 si 70 au intrat in istorie siglele cu fulger ale producatorului Opel. A doua varianta a fost simplificata pentru a da rost sloganului “less is more”. Acum, Opel are aceeasi sigla cu fulger, restilizata 3D.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News