EXCLUSIV www.sport.ro: Primul Logan 2 TUNAT din Romania! Romanul care a lucrat la Die Hard ii da alta fata Daciei! Vezi galeria FOTO:
Vezi cum arata a doua generatie de Logan tunata doar pe www.sport.ro!
Designerul roman Dumitrascu Marius Madalin a realizat in exclusivitate pentru emisiunea ProMotor un tuning pentru noua Dacia Logan, continuarea pentru cea mai de succes poveste auto romaneasca.
Dumitrascu Marius Madalin e designer la compania rusa Dartz si a lucrat recent la noul film din seria Die Hard cu Bruce Willis.
"Ideea pentru partea din fata a masinii mi-a venit diferit fata de ideea pentru spate. In fata designul kitului este inspirat chiar de actualul design al Loganului, care mie imi place mult si dupa parerea mea, este un pas mare inainte pentru Dacia. Oricum, vorbind de inspiratie, evit sa ma inspir foarte mult din design-uri existente, evit sa privesc foarte multe masini inainte de a incepe un proiect de tuning, pentru ca, involuntar, poti desena un kit comun, cu detalii deja existente si sa realizezi astea doar dupa ce lucrarea e gata.
Lucrarea nu a durat foarte mult, cu totul 3-4 zile. Asta si din pricina stilului de render abordat, mai cartoony, stil pe care vreau sa il adopt si sa il impun. Cred ca atrage mai mult ochiul decat un render normal si arata kitul bine.
Bineinteles, pot aborda diferite stiluri de render, iar mai multe lucrari pot fi vazute AICI.
Masina este latita, datorita evazarilor rotilor, bara fata, inspirata de designul actual al Loganului, este mai agresiva, cu prize de aer pe evazari. Designul grilei este schimbat si de asemenea gasim prize de aer la faruri si pleoape. Farurile sunt si ele innegrite.
Oglinzile sunt schimbate, cu detaliu in culoarea secundara. Manerele usilor spate au fost acoperite. Manerele de Logan sunt asa urate incat, zic eu ca e mai bine sa avem doar doua. Pragurile laterale sunt si ele schimbate, simplu, fara exagerari gen NFS, cum multi lucreaza, din pacate, pana si azi.
In spate, gasim un eleron mic, pe linia masinii, sigla Dacia a fost schimbata si de asemenea gasim prize de aer si la nivelul stopurilor. Bara spate prezinta 2 stopuri, mai mari ca cele originale Dacia, dar cat-de-cat in aceeasi forma, un prag in culoarea secundara aleasa de client (in acest caz rosu) si per-ansamblu un design mai agresiv. Jantele sunt alese de pe un Renault, pentru a ramane in familie, mai exact K Tec Racing Renault Megane Renaulsport.
Eu recomand jante negre, cu buza in culoarea secundara aleasa de client. Am ales sa las garda masinii la nivelul original, caci cu gropile de pe la noi, cred ca este inutila o garda coborata, eu plictisindu-ma de masini preparate cu pragurile sparte de la drumuri. Cine doreste, poate opta pentru asa ceva, dar nu recomand in mod special.
Proiectul, nefiind exagerat, este foarte realizabil, modificarile nu implica si partile de caroserie si structura ale masinii ( usi, portbagaj, plafon). Cat despre costruri, asta depinde de mai multe chestii: locul unde este preparata masina, materialele folosite etc. Realizati ca, daca se opteaza pentru carbon, costurile cresc foarte mult. Poate fi insa folosita folia. In interior, la fel, se poate opta pentru o schimbare a tapiseriei, in piele, alcantara etc. Eu as recomanda alcantara pe scaune, din cauza faptului ca iarna si vara, pielea este un cosmar (vorbesc din proprie experienta). Iar combinatia de culori a interiorului ar trebui respecta combinatia exterioara.
Despre motor, bineinteles ca nu ar da bine cu un asemenea tuning vizual, un 1.4 de 70 de cai. Asta, din nou ramane la aprecierea proprietarului. Eu sunt adeptul puterii, nu stiu cat se poate scoate dintr-un Logan, dar nici nu cred ca un motor extrem de mare si puternic e de ales, pentru ca asta implica si alte lucruri: rezistenta masinii, structura, etc. Sunetul, la fel e important, dar eu as alege ceva discret, nu foarte nervos. Nu imi place sa am impresia ca aud un Ferrari, sa ma intorc si sa vad o Dacie.
In concluzie, am incercat un tuning realizabil, sportiv, agresiv dar decent si folosibil in Romania."
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News