FOTO Renault a lansat noua linie de camioane! Visul oricarui copil devine realitate! Cum arata si noile denumiri:
C, D, K sau T.... Nu, nu reinvatam alfabetul si nici nu sintem la scoala de soferi, doar anuntam noile camioane aparute pe piata.
In trecut se numeau Magnum, Midlum, Lander sau Kerax insa in general femeile sint cele care vorbesc despre fostii, barbatii intotdeauna se lauda cu noile aparitii, mai ales daca este vorba despre masini. Desigur, aici nu discutam despre niste masini oarecare, ci despre artileria grea lansata de Renault Trucks.
Grupul Volvo a investit in Renault mai mult decat a bagat Abramovich intr-o echipa de fotbal: 2 miliarde de euro pentru lansarea unei game intregi de camioane, iar asta este o premiera in lumea vehiculelor mari. De cand Renault Trucks a trecut sub umbrela Volvo, francezii sint mai puternici si mai siguri pe ei, au dezvoltat piata prin cresterea numarului de centre de vanzari si service cu 30-40 % pe anumite piete.
In prezenta a 5000 de oameni (jurnalisti & transportatori), Renault a lansat intr-un eveniment fabulos, noua gama de camioane Renault iar aici vorbim de 4 modele distincte: pentru distante lungi, constructii & constructii grele, dar si de distributie.
Renault Trucks "T" am putea sa-l asociam cu jucatorul de baschet Virgil Stanescu. Este capitanul echipei de camioane, este lung, puternic, istet, stabil si marcheaza cand trebuie. De el asculta intreaga echipa. Toate modelele nou lansate au ca baza modelele precedente iar "T"-ul este succesorul lui Magnum. Ca sa aibe succes pe piata, intotdeauna noile camioane trebuie sa vina mult mai bine echipate, sa aibe motoare cel putin la fel de performante ca modelele precedente, sa consume mai putin si serviciile sa fie mult mai bune. Toate astea sint valabile pe noua gama Renault Trucks.
Cabina lui "T" are un design nou, aerodinamic si construita in urma testelor tunelului de vant. Pentru fiecare parte a camionului, francezii au folosit diferite etape de testare si a fost supus la temperaturi intre -40 grade si +60 grade Celsius. Oricum 50 dintre cei mai exigenti clienti de camioane Renault din intreaga lume si-au spus punctul de vedere in productia noilor serii de camioane.
Noua gama "Distante lungi" dispune de un motopropulsor imbunatatit cu motoare noi Euro 6 si contribuie la reducerea costurilor de combustibil cu pana la 5% fata de modelul precedent. Cabina complet noua este mult mai spatioasa si mai confortabila, masoare 2, 5 m latime, are 2 paturi (unul superior si unul extensibil), scaune proiectate de RECARO, un tablou de bord ergonomic cu cel mai mare ecran de de piata (7 inch) precum si optiunea de reamenajare a butoanelor de control . "T" dispune acum de un spatiu de depozitare ce poate fi accesat de catre sofer atat din interiorul cabinei, cat si de afara plus o usa cu deschidere la un unghi de 85 grade. In cazul unei defectiuni a camionului sau de accident, soferii pot accesa butonul "24/7" iar operatorii unuia din cele 1600 de service-uri Renault din intreaga lume vor constata imediat problema si vor veni in ajutorul lor, masinile putand fi localizate geografic.
In ce priveste motorizarile, Renault Trucks "T" este prevazut cu motoare Euro 6 DTI 11 si DTI 13 ce dezvolta puteri intre 380 si 520 CP, intreaga gama fiind echipata cu transmisie automata Optidriver care acum are un nou sistem de gestionare pentru schimbarea vitezelor.
Renault Trucks "Constructii" & "Constructii grele".
Gama de camioane pentru constructii este botezata simplu "C", in timp ce gama pentru constructii grele acum se numeste "K" si ambele modele duc mai departe istoria precedentelor Lander si Kerax, doua camioane extrem de utile in domeniul constructiilor masive.
Privind mutra turtita si agresiva a lui "K", gandul ne-a dus la....Morosanu, mda, HaKa Morosanu si are si ceva din calitatile lui. Duce greul si cand este aproape istovit, se ridica si merge sa lupte mai departe. Nu exista adversar pe masura lui insa stie ca este puternic si ca poate duce mult. Este robust, suficient de puternic sa duca orice batalie (380 - 520 CP), este inimos (motoare pe masura 11 & 13 litri), consuma mai putin (transmisie automata Optidriver) si are cel mai bun unghi de atac de pe piata. Insa cateodata este facut KO daca i se cere sa duca mai mult de 120 tone. In ring sta bine pe picioare (excelenta garda la sol) si isi ataca adversarul cand trebuie (cel mai bun unghi de atac de pe piata, 32 grade). Stie sa se apere foarte bine, il duce mintea si are tactica buna de joc (cabina spatioasa, ergonomica, protejata de barele laterale din otel) iar ochii ageri il ajuta sa urmareasca tot (lumini pentru viraje).
Renault Trucks "Distributie" sau simplu "D" este de fapt Midlum renascut & rebotezat, un camion familiarizat cu activitatile sectorului si cu grija pentru mediu, un vehicul perfect adaptabil pentru oras. Asta este ala mic care face treburile murdare, este ala care se sacrifica la incendii si poate fi si ala mare care sa duca molozu din spatele blocului. Cred ca s-ar adapta cel mai usor la Steaua, inghite tot el insa isi culege si laurii dupa victorii. Ar putea fi un fel de Reghecampf.... :)
Trei modele sint disponibile pentru gama D: de la 10-18 tone, D Wide de la 16-26 tone si D Access, un model cu cabina joasa de la 18-26 tone. Seria va fi urmata si de un mezin ce poate transporta intre 3,5 - 7,5 tone, acesta din urma fiind echipat cu motor DTI de 3 litri ce dezvolta 150 si respectiv 180 CP. Fratii mai mari vin pe piata cu motoare DTI de 5 si 8 litri cu puteri intre 210 CP si 320 CP, acestea sint testate, verificate si adaptate aplicatiilor urbane. Noile motoare sint conform cu standardul Euro 6, imbunatatind in acelasi timp nivelul de performanta si fiabilitate, pastrandu-se consumul redus de pe generatia precedenta.
Cat 500 de echipe de fotbal au "jucat" Renault Trucks pentru a forma noile camioane si cam pe 112.000 de terenuri de fotbal au fost "alergate" aceste vehicule pentru a fi aduse pe piata insa cu siguranta au fost "antrenate" de cei mai buni dintre tehnicieni. Iar din tribune, "finantatorii" Volvo au supravegheat tot. :)
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News