GALERIE FOTO: Ramai tablou! Cat de bine arata cea mai tare SUEDEZA de pe Pamant!
Superdotata cu tot ce vrei de de sus in jos si de la cap la coada!
"Chiar si cel mai bun camion poate fi imbunatatit", acesta este motto-ul suedezilor de la Scania si placand de la el au lansat noua generatie Streamline. In 1991, Scania implinea 100 de ani de activitate si cu aceasta ocazie au venit pe piata cu un model aniversar botezat Streamline. In 1996 au mai adus pe piata un model intermediar Streamline dar iata ca acum, in 2013 au prezentat a 3-a generatie a acestui model ce se vrea adaptat crizei economice. Este practic un update al seriilor R & G, un model cu mici modificari exterioare insa cu o aerodinamica mult mai buna, vine cu imbunatatiri la interior dar si cu motoare noi ce consuma mai putin cu aproximativ 8%.
Consuma cu 5-7% mai putin
La invitatia suedezilor, am ajuns la Sodertalje pentru a testa cel mai nou model al lor. Din multitudinea de motorizari disponibile la test, noi am ales singurul camion V8 Euro 6 de pe piata, de 580 CP. Cu o incarcatura de 40 tone si o lungime de 16 m, am pornit la o plimbare pe autostrada vecina cu fabrica Scania in timp ce instructorul ne dadea toate informatiile despre noul model Scania. Am fost asigurati ca pentru orice defectiune survenita, putem dispune de sistemul Scania Communicator ce poate diagnostica de la distanta eventualele defectiuni ale autocamionului. Acest sistem monitorizeaza in permanenta starea camionului iar daca apar probleme minore, un specialist ne ofera prin telefon toate informatiile pentru a repara eventualele probleme, ne rezerva piesele care trebuiesc inlocuite la autocamion sau chiar poate trimite o echipa de mecanici pe traseu pentru a ne ajuta sa-l reparam. Planificarea interventiilor la service-ul Scania se poate face si prin portalul Scania Fleet Management, direct de pe telefonul mobil sau tableta. Am condus pe autostrada in modul economic si la final am realizat ca am obtinut un consum de combustibil de pana la 7%, asta datorita stilului de conducere insa ajutat si de sistemul Active Prediction.
Pentru ambele cabine ale seriilor R & G, colturile frontale au fost reproiectate pentru o dinamica mult mai buna. Parasolarul a fost si el remodelat si prevazut cu lampi suplimentare optionale astfel evidentiind si mai mult acoperisul cabinei. Este usor de recunoscut noua generatie Scania Streamline, atat prin designul modificat al cabinei cat si prin culoarea metalica albastru oceanic specifica acestui model dar si prin banda cu logo-ul Streamline situata pe cabina, deasupra parasolarului.
Intotdeauna siguranta rutiera este o prioritate pentru toti soferii, indiferent de vehiculul pe care il conduc. La generatia noua Streamline se remarca si farurile cu design nou incorporate intr-o rama noua cu indicatoare cu leduri, xenon si lumini de zi. Pentru a evita descarcarea bateriei, Scania a introdus un nou sistem cu doua baterii pentru a asigura in permanenta alimentarea electrica. Una este dedicata pornirii motorului si este foarte puternica si o a 2-a destinata actionarii sistemelor de confort, a eventualelor gadge-uri de la bord si a altor echipamente.
Cabina de LUX
Cabina este practic aceeasi de pe modelul anterior dar suedezii i-au adus imbunatatiri vizibile. Noua linie Streamline dispune de o noua gama de scaune premium imbracate in piele sau material textil ce se pot regla pe toate directiile si sint prevazute cu 2 sisteme de ventilatie. La bordul autocamionului beneficiezi pe langa confortul scaunelor premium si de muzica de calitate din sistemul audio Scania, de navigatie, conexiune bluetooth, AUX, USB si card SD. Panourile peretilor dar si a plafonului sint fabricate dintr-un material premium iar peretii cabinei de dormit sint in tonuri de culoare mai inchise, pentru a oferi o ambianta cat mai calda si relaxanta.
Motorizare Euro6, generatia 2
Cu aceasta ocazia, Scania a lansat a 2-a generatie de motorizari Euro 6. Pentru noile motoare Euro 6 de 6, 9, 13 si 16 litri sint disponibile 11 variante de putere Euro 6 cuprinse intre 250 si 580 CP, inclusiv doua versiuni V8 Euro 6. Pe langa acestea raman si motorizarile deja cunoscute Euro 5 si EEV. O alta prioritate pentru suedezii de la Scania este si consumul scazut de carburant. Prin sistemul Scania Opticruise, soferul dispune acum de moduri de conducere capabile sa optimizeze suplimentar consumul de carburant. Prin acest sistem, noile Scania Streamline asigura economii de combustibil intre 4-5 % si paradoxal, o viteza de croaziera mai mare. Un consum mic de carburant se obtine cu noua gama de motoare Euro 6, ce asigura economii pana la 2%. Odata cu lansarea acestei game, suedezii au introdus si noul compresor pentru decuplarea franei.
Prin Streamline, Scania imbina traditia cu tehnologia de varf pentru a obtine cele mai mici costuri. Oricum Scania V8 a ramas rege inca de la lansarea sa in urma cu cateva decenii si probabil ca isi va pastra acest titlu din moment ce performantele sint pastrate in conditii de consum si emisii reduse. Spre finalul verii, noul model va ajunge si pe piata din Romania.
CLICK AICI pentru mai multe imagini
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News