Masini de categoria grea. Motivul pentru care seful companiei s-a urcat pe camion ca sa-si vanda marfa.
Volvo a lansat noua gama de camioane “supergrele”.
Sunt toate mai inteligente, au dotari care ajuta soferul, scad consumul si poluarea, si multi cai putere pentru orice sarcina.
FM este modelul cel mai important, pentru transport regional de marfuri, distrubutie de produse petrolere, agricole si de orice alta natura.
Virarea cu varful degetelor a devenit o realitate datorita directiei dinamice precise
Virarea este foarte prompta si sensibila. Tot sistemul de directie este alimentat de un motor electric care face 2.000 de calcule pe secunda. Acest lucru ofera o idee clara despre cat de precisa este.
Directia dinamica Volvo ofera asistenta atunci când ai cel mai mult nevoie de ea – la deplasarea în marsarier. Volanul revine în pozitia neutra la fel de natural ca atunci când mergi înainte. Acest lucru reduce efortul de a roti volanul în timpul situatiilor critice de pe sosea.
Telecomanda este o alta noutate importanta. Usureaza incarcarea si descarcarea. Soferul poate utiliza dispozitivul si suspensia pneumatica a autocamionului Volvo FM pentru a ridica sau coborî autocamionul, pentru a-l înclina pe lungime si pe latime, daca este necesar. Aceste date pot fi, apoi, salvate în memoria telecomenzii.
Si noile faruri caracteristice in “V” lumineaza mult mai bine drumul.
Sarcina utila a fost marita cu o tona, atât pentru modelele cu suspensie fata cu arcuri cu foi, cât şi pentru cele cu suspensie fata pneumatica. Campionul la categoria grea este mai puternic acolo unde conteaza: pe punti!
FMX este pentru transportul in constructii
Una din cele mai importante noutati este carligul foarte puternic de tractare care tine pana la la 32 de tone, mult mai mult decat greuatea camionului. Seful “Volvo Camioane” a demonstrate cat de puternic e carligul intr-un viral pe Youtube. El s-a urcat pe un camion legat la o macara prin acest carlig foarte rezistent. Camionul a fost supsendat la cateva zeci de metri deasupra Oceanului.
Noul FMX are o alta suspensie spate cu aer – special proiectata pentru acest model. Anuleaza socurile determinate de drumurile proaste reducand astfel si costurile de intretinere. Bara de protectie este mai mare si mai robusta, un scut de protectie din otel de 3mm pentru protejarea pieselor vitale de pietre.
Cea mai importanta noutate dupa servodirectie este directia dinamica Volvo, care anuleaza socurile provocate de gropi si preia greutatea de pe umerii soferilor. Cu cat terenul este mai denivelat, cu atat se simte mai bine eficienta.
Puntea Tridem reprezinta solutia pentru lucrari de constructii pe sosea si pe drumuri cu pietris. Raza de bracaj a puntii Tridem este cu 25 % mai mica decât a unei punti echivalente 8×4 cu o configuratie normala a sasiului.
Noul Volvo FMX are o garda la sol de cel putin 30 cm si suspensia nu mai este în pericol sa fie lovita de pietre. Discurile de frâna sunt acum protejate de colivii de siguranta.
Gama de motoare pentru Volvo FMX cuprinde opt variante diferite de putere: patru de 11 litri si patru de 13 litri.
FE-ul este modelul nou-lansat distrubutie urbana si utilitati publice, cum, ar fi transportul deseurilor.
Pentru prima data, Volvo FE este disponibil cu I-Shift . Acest lucru înseamna ca, pe lânga reducerea solicitarii soferului în timpul unei zile de lucru, autocamionul functioneaza în permanenta la parametri optimi, reducând astfel consumul de combustibil.
Cu motorul sau puternic cu 6 cilindri, cu variante de putere de la 250 la 320 CP, Volvo FE asigura performanta totala si este perfect pentru activitatea de distributie. Puntile usoare fata si spate permit o sarcina utila si mai mare.
Conceptul inovator de bara de protectie prezent la autocamionul Volvo FE încorporeaza coltare din otel, caree asigura o rezistenta excelenta la impact. De asemenea, se poate schimba usor o singura bucata în cazul în care se deterioreaza, ceea ce inseamna costuri scazute pentru reparatii.
FL este al patrulea Volvo lansat la Goteborg si testat la promotor.
Noul Volvo FL de 12 tone, cu 4 cilindri, este cu 500 kg mai usor decât modelele similare cu 6 cilindri. Mai usor, mai sprinten si cu o capacitate de încarcare mai mare cu pâna la 500 kg, acest nou model reprezinta o oportunitate fantastica pentru operatorii care distribuie marfuri în orase. ESP-ul este oferit acum ca dotare standard.
Nou design frontal cu lumini de zi cu LED. Fratii mai mici ai autocamioanelor din gama Volvo prezinta acum acelasi design inovator si aceeasi expresie a calitatii.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News