VIDEO 300 de cai si 80.000 de euro. Ramai cu banii sau te duci cu caii? Asta-i intrebarea. Test in Romania cu un BMW total

De ce sa-ti iei un BMW, de ce sa dai o avere, la ce-ti trebuie sute de cai cand poti sa-ti schimbi masina de 10 ori intr-o viata cu banii astia?

Sunt intrebari pe care ti le pui atunci cand strugurii sunt acri. Sunt motive rationale pe care le cauti si pe care le sustii cand astepti cu sufletul la gura ziua de salariu. Pe deoparte sunt ok, pe de cealalta parte, trebuie sa mergi macar o data cu o masina serioasa ca sa-ti doresti toti banii din lume. Ca sa-i intelegi pe cei care isi permit si mai si dau banii astia pe o masina.

BMW este una din aceste masini si X4 este unul din aceste BMW-uri. Si este un BMW X6 mai mic . Dupa parerea noastra reuseste sa fie si mai frumos. Poate ca daca X6-le ar fi aratat de la inceput asa, lumea nu l-ar mai fi cocosat cu rautati. Chiar daca se trage din acelasi tata, farurile, grila si liniile un pic mai compacte il fac mult mai placut pe X4.
Masina este ridicata pe scheletul Seriei 3, care a ramas in schema si la Seria 4 Gran Coupe. Atat stiam cand am luat-o la test. Restul am descoperit in 48 de ore. Au fost doua zile care ne-au convins inca o data cat de tari sunt nemtii. Acel 7-1 din meciul cu Brazilia chiar arata diferenta dintre ei si restul lumii.

Inauntru nu stii pe ce sa pui degetele mai intai. Lipsesc butoanele pentru baie cu spuma, spalat pe dinti si lustruit pantofii. In rest exista butoane pentru orice. Pielea este piele, aluminiul si plasticul sunt calitate foarte buna, imbinarile sunt fara cusur. Ok, nu este toul la nivel de seria 7, dar diferenta de pret permite acest lucru. Masina pe care am luat-o noi e 80.000 de euro cu tot ceea ce are pe ea. Si cand spunem tot, e TOT!”. Daca tot nu e destul, inseamna ca vii din anii 2050 si locul tau nu e pe Terra. Meniul de comanda iDrive pare atat de complicat la prima vedere incat nu ai chef sa conectezi nici un telefon prin Bluetooth sau sa pornesti navigatia. Totul se schimba cand incepi si te joci cu el. Dintr-o data devine atat de rapid si la tinta ca zici ca esti pe Playstation. Il ajuta si monitorul mare si HD, cu camere la fel de HD pentru mersul inainte/inapoi.

Motorul este un 35i, adica 3 litri si 310 cai. Masina prinde suta in 5.5 secunde si 250 km/h viteza maxima. Asta bineinteles cu transmisia integrala permanenta si cutia de viteze automata cu 8 trepte.
In modul “sport+” din cele presetate, X4 este o jucarie fantastica. ESP-ul dispare si aluneca pe macadam cat sa-ti dea mici emotii ca sa traiesti “periculos”. In celelalte moduri ramane acelasi bolid extrem de potent si sigur pe el. Toata distractia asta e posibila numai impreuna cu directia ireprosabila BMW.

Senzatia de forta totala pe care o are masina asta e intarita si de sunetele motorului si ale esapamentului. Cei de la BMW le-au lasat sa se amestece atat in masina, cat si p’afara. Nu e o simfonie magistrala ca-n reclamele la limuzine nobile, ci un raget metalic impresionant.

Motorul de start in gama este 20d (motorina), cu 190 de cai putere. Pretul de plecare este47.000 de euro. Ce am avut noi in test costa stoc 60.000 de euro. Optiunile au mai fost 20.000 de euro. Poate ca suntem aberanti, obraznici si fitosi, dar ni se pare ca fiecare euro din masina asta are rostul si farmecul lui. X4 este intr-adevar o masina germana 4x4 cam din toate punctele de vedere!

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!