SPECIAL Mașina inventată de un român care este inclusă obligatoriu în cărțile de istorie ale automobilisticii

Mașina inventată de un român care este inclusă obligatoriu în cărțile de istorie ale automobilisticii Motoare

Sport.ro prezintă povestea inginerului român care a inventat prima mașina complexă cu transmisie automată și numeroase îmbunătățiri din domeniul militar pentru armata britanică.  

Automobilul Contanstinescu, cunoscut sub denumirea "La Voiture Constantinesco" în străinătate, a fost prezentat de inventatorul român Gogu Constantinescu, în 1926, la Salonul Auto de la Paris

Prima mașină adevărată dotată cu o cutie de viteze automată din istoria automobilisticii

La eveniment a asistat și viitorul Rege Carol al II-lea al României. Aceasta este considerată prima mașină din istoria automobilisticii în care o cutie de viteze automată și-a dovedit aplicabilitatea. Inventatorul a semnat un contract de colaborare cu americanii de la General Motors, gigantul din Detroit construind câteva exemplare cabriolet și sedan pentru această mașină, în timpul scurtei perioade de colaborare. 

  • Automobilul Inventat De Un Roman Care Este Inclus In Istoria Automobilisticii 1

Compania americană urma să-i plătească mai multe milioane de dolari lui Constantinescu şi câte doi dolari pentru fiecare convertizor vândut în State, dar înțelegerea a căzut după ce costurile de cercetare au crescut și sănătatea inventatorului s-a deteriorat. Ulterior, GM a dezoltat Hydromatic și a scos pe piață primul automobil de serie cu transmisie automată pe Oldsmobile Series 70 (1938). 

"O revelație! Automobilul Constantinesco, fără ambreiaj, fără schimbător de viteze, o singură comandă:  acceleratorul", așa era prezentată invenția românului în presa străină, deoarece nu necesita o pregătire îndelungată pentru șofer, consuma doar 2.3 litri / 100 km și atingea viteza de 60 km/h. Singurul exemplar ar mașinii inovatoare a lui Constantinescu s-ar afla în depozitul unui muzeu din Marea Britanie.  

Gogu Constantinescu, un inginer și un inventator genial

George "Gogu" Constantinescu s-a născut pe 4 octombrie 1881 la Craiova și a urmat Colegiul Național "Carol I" din Craiova și Ecole Nationale des Ponts et Chaussees din Champs-sur-Marne (ENPC / Franța), absolvind celebra universitate tehnică franceză ca şef de promoţie. A fost membru titular al Academiei Române și a fost un inginer, inventator de renume mondial și om de știință complex, specialist în teoria vibrațiilor, aerodinamică și mecanica fluidelor.

A pus baza teoriei sonicității cu aplicații în motorul sonic, pompa sonică, ciocanul sonic (prima mașină de perforat roci de granit) și altele, printre care un dispozitiv de tragere printre palele elicei avionului indiferent de turația acesteia (C.C. Gear) și primul schimbător de viteze automat. A participat activ la construcția de avioane englezești tip Bristol, folosite de armata britanică în Primul Război Mondial, despre aportul românului Vice Mareșalul Sir John Maitland spunând că a ajutat la deținerea supremației aeriene față de germani.

A fost printre primii care a folosit betonului armat în construcția clădirilor din România. Printre clădirile construite de el se află Cazinoul din Constanța, Castelul de apă de la Periș, podurile de peste râul Siret de la Adjud, Răcătău și Roman, Palatul Patriarhiei, Hotelul Athenee Palace și Marea Moschee din Constanța (Moscheea Carol I). De asemenea, a realizat primul tun sonic și primul hidroglisor (proiect preluat de URSS în 1970) și primul calorifer sonic.

Gogu Constantinescu are la activ aproximativ 400 de brevete de invenție, patentate în SUA, Danemarca, Elveția, Austria, Germania, Marea Britanie, Franța și România, cu o frecvență de brevetare la mai puțin de 2 luni. În perioada interbelică a fost considerat una dintre cele mai strălucite minți ale lumii, fiind prezentat alături de Albert Einstein, Thomas Alva Edison, William Thomson - Lord Kelvin, Guglielmo Marconi, Alexander Graham Bell, Joseph Lister, Ernest Rutherford sau Marie Curie. A fost căsătorit cu Alexandra Cocorescu și Eva Litton și a avut un fiu, Ian Constantinescu. A decedat pe 11 decembrie 1965, fiind înhumat la cimitirul Lowick din Cumbria. 

Citește și povestea construirii primului automobil românesc, fabricat la Reșița din ambiția unui miliardar român.

Foto - gogu-constantinescu.ro

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!