Jocurile Olimpice: "Am ajuns aici, dar cu ce ne plimbam?" Transportul, cea mai mare porblema la Londra dupa 7 ani de pregatiri! Cum se scuza englezii:

Jocurile Olimpice: Am ajuns aici, dar cu ce ne plimbam? Transportul, cea mai mare porblema la Londra dupa 7 ani de pregatiri! Cum se scuza englezii: JO 2012

Sapte ani de pregatiri si un buget colosal: pentru a-i contrazice pe cei care considera transporturile "calcaiul lui Ahile" inainte de Jocurile Olimpice, Londra a luat masuri si sustine ca totul va fi pregatit.

"Pentru tara este cel mai important exercitiu de logistica pe timp de pace", a rezumat situatia BBC.

Pe de-o parte, vor fi 10.500 de sportivi, aproape 9.000 de oficiali, 20.000 de jurnalisti si milioane de spectatori care vor umple Londra, unde cele 13 locuri de desfasurare a competitiei se afla in diverse cartiere. Pe de alta parte, arterele sunt deja aglomerate intr-o perioada normala, transportul public este saturat si metroul se confrunta cu intarzieri si intreruperi, dupa decenii de investitii insuficiente.

Insa reteaua de transport va trebui sa suporte pana la trei milioane de deplasari suplimentare pe zi, pe langa cele 12 milioane obisnuite. Iar parlamentarii sunt ingrijorati ca aeroportul Heathrow, printre cele mai frecventate din lume, ar putea avea dificultati in a face fata afluxului de pasageri.

"Am inceput pregatirile din 2005 si suntem increzatori: reteaua va face fata", a asigurat Mark Evers, oficial al companiei de transport public din Londra.

"Sa impiedicam aglomeratia excesiva din Londra este o misiune herculeana. Anumite probleme sunt inevitabile", a recunoscut Comitetul de Transporturi al Municipalitatii Londra.

Sase miliarde si jumatate de lire sterline (7,5 miliarde de euro) au fost cheltuite in ultimii ani pentru modernizarea intregii retele, suma echivalenta cu doua treimi a bugetului alocat pentru organizarea JO.

Au fost reamenajate intersectii, iar gara din Stratford, cale de acces catre parcul olimpic, a fost renovata. Noi tronsoane rutiere si ferate au fost deschise, statiile modernizate. Si vor exista autobuze, trenuri, metrouri suplimentare, precum si o cursa rapida - Sulita - intre parc si centru. Un efort dureros pentru londonezi, cate trebuie sa suporte in fiecare week-end inchiderea partiala a liniilor.

Pentru a impiedica scenariul catastrofal al unei greve, au loc negocieri intre sindicate in privinta primelor acordate cu ocazia evenimentului sportiv.

Sunt putine firmele care le cer clientilor lor sa renunte temporar la serviciile lor, insa compania de transport public vrea sa ii descurajeze pe unii calatori sa mai foloseasca reteaua in perioada JO. O campanie a fost lansata in acest sens, londonezii fiind sfatuiti sa reduca deplasarile, sa isi schimbe traseul sau sa opteze pentru mersul pe jos ori cu bicicleta.

Firmelor li s-a recomandat sa isi adapteze progamul de lucru, sa regandeasca sistemul de livrare si sa incurajeze munca de acasa.

Pentru asigurarea conditiilor pentru "marea familie a JO", 48 de kilometri de culoare speciale vor fi rezervati VIP-urilor, la fel si "o flota" de peste 4.000 de masini.

Taxiurile nu vor putea concura cu aceste limuzine, desi autoritatile locale sustin ca din reteaua de suprafata 70 la suta nu va fi afectata de Jocurile Olimpice.

"De ce oficialii sunt cazati la cinci sau de sase stele in centru, departe de satul olimpic", a reactionat John Thomas, presedintele Asociatiei Taximetristilor din Londra, estimand ca metropola va fi "total blocata".
Societatea Inrix, specializata in masurarea traficului, a pronosticat o marire cu 33 la suta a ambuteiajelor, la sfarsitul lunii iulie si inceputul lunii august.

"Este foarte dificil sa preconizam cum se va comporta reteaua. Compania de transport public a facut multe eforturi, dar vom vedea rezultatele in momentul desfasurarii JO", a concluzionat specialistul in transporturi Tony Travers.

Sursa: Mediafax

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!