Ce bautura alcoolica a fost primul sponsor din fotbal si cine a pacalit Federatia! Liverpool, prima echipa mare care si-a vandut tricoul! Chelsea, prima care si-a pus numar pe sort:

Ce bautura alcoolica a fost primul sponsor din fotbal si cine a pacalit Federatia! Liverpool, prima echipa mare care si-a vandut tricoul! Chelsea, prima care si-a pus numar pe sort: Pe asta o stiai?

Vrei sa impresionezi o fata si nu stii cum? Povesteste-i ce bautura a fost primul sponsor din fotbal, si apoi fa-i cinste. www.sport.ro iti prezinta povestea primelor tricouri "vandute" din fotbal.

Chiar daca in prezent unele echipe isi datoreaza existenta si supravietuirea sponsorilor pe care ii poarta pe piept, acum 40 de ani nici nu incepusera tratativele pentru branduirea tricourilor, acest lucru fiind interzis de catre federatii.

Poate parea ciudat pentru vremurile noastre, insa, de exemplu, abia in anii '60 s-au introdus numerele pe sorturi.

  • Ce Bautura Alcoolica A Fost Primul Sponsor Din Fotbal Si Cum Au Vrut Englezii Sa Pacaleasca Federatia

Pana atunci, acestea puteau fi afisate doar pe tricou insa Chelsea (foto jos) a fost prima care a adoptat aceasta idee!

Moda a fost preluata abia in anii '80, devenind apoi o regula generala.

In 1969, Federatia engleza a interzis tricourile albastre inchis sau negre, deoarece s-ar fi confundat cu uniforma arbitrului, complet neagra pe atunci.

Din acest motiv, Tottenham si Arsenal au renuntat la echipementele lor de culoare inchisa.


Chiar si pe atunci, exista un razboi intre firmele ce confectionau echipamente de joc.

Dintre acestea, Umbro, Bukta si Admiral si-au impartit cele mai tari echipe, ultima dintre ele fiind considerata revolutionara cand a aparut pe piata, semnand printre altele contracte cu Manchester United sau Southampton.


In anii '70 a aparut si nevoia echipelor de a avea sponsor pe tricou. Prima echipa ce a reusit acest lucru a fost Eintracht Braunschweig, ce si-a

personalizat tricoul in 1973, purtand numele unei firme de bauturi alcoolice: Jagermeister!

In Anglia, prima echipa ce a incercat acest lucru, desi era interzis, a fost Kettering Town. Acestia au purtat logo-ul firmei Kettering Tyres, o firma locala ce producea cauciucuri.

Dupa ce Federatia le-a promis o amenda de 1000 de lire daca nu isi modifica tricoul, englezii au venit cu o metoda inedita de "frauda".

Au sters ultimele litere si din Kettering Tyres a ramas Kettering T, motivand ca litera vine de la Town (oras) si nu de la Tyres (cauciucuri).


Din 1977 insa, Federatia din Anglia a permis folosirea sponsorilor pe tricouri, insa culmea, Kettering nu a mai avut pe cine sa puna pe tricou.

Hibernian a fost prima care a avut o intelegere, cu Butka, firma care le producea tricourile.

A urmat Derby Coutry, care a semnat cu Saab un an mai tarziu, si apoi Liverpool, care si-a "vandut" tricoul firmei Hitachi.

Din anii '80 tricourile au devenit din ce in ce mai personalizate, si ca design si ca logo al sponsorilor, iar in epoca moderna nu exista echipa cu pretentii care sa nu aibe un sponsor pe piept.

Ultimul dintre mohicani, Barcelona, si-a vandut tricoul abia anul acesta, semnant un contract de sute de milioane de euro cu Qatar Foundation.

ARTICOLE PE SUBIECT
Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!