E Romania pregatita pentru masinile electrice? TEST DRIVE: Cum e sa conduci de la Bucuresti la Timisoara cu un Golf electric!

Utilizatorii de masini electrice au la dispozitie puncte intermediare in care pot alimenta de la statii de mare putere

Buna dimineata. O noua zi, aceeasi provocare electrica. Testul nostru de doua zile cu VW e-Golf de la Bucuresti la Timisoara continua. Azi plecam de la Sibiu pe urmatorul traseu:

 Sibiu, Kaufland Sos Alba Iulia -

Deva, Kaufland Calea Zarandului 67 -

Faget, Primaria Faget, DN68A 25 - Timisoara, Kaufland Damaschim Bojinca 2-4

Desi sunt voci in echipa noastra care ar vrea s-o calcam atat de tare incat sa ramanem fara baterie, o sa mergem responsabil. Sau, macar, o sa incercam.



Iar acum, cate ceva, mai tehnic, despre masina in care ne aflam: momentan nu mai poti achizitiona e-Golf in Romania pentru ca se asteapta facelift-ul pentru actuala generatie a compactei germane. Odata cu acest facelift, e-Golf va fi îmbunatatit si va oferi o autonomie simtitor mai mare. Pana atunci, un e-Golf de prima generatie costa în Romania aproximativ 37.000 euro cu TVA. Echipat complet, el avea un pret ce urca pana la 47.000 euro cu TVA, de unde si vorba noastra despre masinile electrice disponibile acum in Romania: daca ar costa jumatate cat costa acum, ar fi hituri.
e-Golf are 116 CP si, dupa cum am mai spus, 270 Nm cuplu motor maxim disponibil inca de la start. Autonomia de 190 km este teoretic posibila doar in modul de condus Eco+, care taie puterea motorului la 75 CP si, printre altele iti restrictioneaza si accesul la aerul conditionat. Mai exista doua moduri de rulare, Eco si Normal iar acesta ultimul este cel mai placut dinamic pentru ca masina accelereaza excelent pe reprize. Dar, daca vrei autonomie si-ti iei gandul de la dinamica spectaculoasa, poti merge real cam 120 de km pe Eco sau cam 150 pe Eco+.


Legat de incarcare, daca scoti frigiderul din priza si bagi masina o sa dureze 13 ore sa se incarce complet. Cu un wallbox special de incarcare achizitionat de la ENEL (costa 200 euro), timpul de incarcare scade la opt ore. In fine, la prize puternice de 45-50 KW, 80% din baterii se pot incarca in 30 de minute...










 

Am ajuns cu e-Golf la Ramnicu Valcea. E un sentiment foarte placut sa vezi ca Romania are acum un coridor Bucuresti - Timisoara pe care sa poata conduce utilizatorii de masini electrice, dar aglomeratiile cauzate de lucrari nesfarsite se simt la fel de frustrant ca in masinile cu motoare conventionale. Dupa cum la fel de frustrant este sa ai masina electrica, sa ajungi cu ea la statia de incarcare, si locul rezervat, marcat ca atare, sa fie ocupat de un Cielo antic.

Revenind la consum, pe Pitesti - Ramnicu Valcea am avut un consum de 14,1 Kwh/100 de km, un pic mai bun decât pe Bucuresti - Pitesti. Pe de o parte, explicabil, din cauza ca pe prima bucata a fost autostrada, pe de alta parte curios, pentru ca de data asta am mers cu caldura pornita si cu ambele telefoane puse la incarcat :)

Dupa ce ajungem la Sibiu revenim cu sfaturi de condus economic masinile electrice, desi, sincer, cel mai placut e sa te infigi in acceleratie de fiecare data cand ai ocazia. Pe bune, daca tot nu mai ai range anxiety si incarcarile la Kaufland sunt gratuite, e si pacat sa nu folosesti cuplul asta de 270 de Nm, disponibil, practic, de la 0 km/h.






 

O privire in interior. :)


Inainte sa plecam spre Ramnicu Valcea, cateva detalii despre traseul Bucuresti - Pitesti: am condus 116 km, viteza medie 62 km/h, timp calatorie 1 ora si 52 de minute, consum mediu 15,6 kwh pe 100 de km.

Am plecat cu range 180 si am ajuns cu range 27, mers 90% din drum cu ventilatia / caldura inchise. Dupa 40 de minute de pauza / incarcare la statia de 50 kw Renovatio de la Kaufland, masina are acum bateriile la 99%, avem range 151 si plecam spre Ramnicu Valcea. Trebuie mentionat ca ultimii 2-3% din baterie se incarca de obicei in ritm mai lent

Intre timp, votati pe site-ul stirileprotv.ro cat credeti ca ar costa un drum Bucuresti - Timisoara cu masina electrica


 

Am plecat cu un e-Golf sa testam cazul. Iesim din Bucuresti si mergem pe autostrada A1 spre Pitesti, unde avem planificata prima incarcare, la statia Renovatio din Kaufland.
Pentru ca suntem implicati intr-o „cursa” de mers eficient cu alte 5 maaini si pentru ca vrem sa castigam, am aplicat strategia semi-masochista „fara ventilatie sau alti consumatori inutili”, cu care incercam sa compensam faptul ca unii dintre ceilalti concurenti vor merge pe Gaesti, pe unde e traseul mai scurt.
Va vom tine la curent pe parcurs cu evolutia testului, iar la final vom publica toate datele despre ceea ce, inevitabil, va fi tehnologia auto a viitorului, testata acum si de noi pe un traseu semnificativ din Romania.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!