Calculator comparativ taxa auto: noua vs veche!
De la 1 iulie 2008, vom plati sigur mai mult pentru masinile noi si mai putin sau foarte putin pentru cele vechi. Calculeaza singur daca o sa scoti mai multi bani din buzunar sau o sa economisesti pentru masina pe care planuiesti sa o cumperi in acest an.
CLICK AICI pentru calculator
Un autoturism nou Dacia Logan cu motor de 1,4 litri este taxat acum cu 160 euro, insa noua taxa ajunge la 420 euro, deci cu 260 euro mai mult. Daca masina are motor de 1,6 litri, taxa va creste de la 184 euro la 480 euro, deci cu 296 euro. Prin urmare, Constantin Stroe are motive serioase pentru temerile ca vanzarile Dacia vor scadea cu 15-20% in cazul aplicarii noii taxe.
Nicii liderii importurilor de masini noi din 2007 nu vor avea motive de bucurie in 2008, mai ales cele cu motorizari medii.
Cel mai vandut model de clasa medie in 2007 a fost VW Passat cu 4.765 unitati, din care doua treimi (3.194 bucati) au fost echipate cu motorizarea 2,0 TDI. Daca taxa actuala platita pentru o astfel de versiune se cifreaza la 535 euro, noua taxa va fi aproape dubla, de 1.000 euro. Ceea ce inseamna ca viitorii proprietari vor trebui fie sa mai scoata 500 de euro din buzunar, fie sa renunte la dotari optionale de aceasta suma. Cel mai ieftin VW Passat 2,0 TDI costa 20.758 euro fara TVA - deci, in opinia guvernantilor, 500 de euro in plus nici nu se vor simti (reprezinta doar 2,5% din cat costa masina...).
In ce priveste SUV-urile, acest segment foarte dinamic este dominat de motorizarile diesel, iar in 2007 cel mai vandut SUV diesel a fost Hyundai Santa Fe 2,2 CRDi. Daca taxa pentru aceasta motorizare este acum de 842 euro, pe viitor va trebui sa scoateti din buzunar inca vreo 700 euro,deoare noua taxa ajunge la 1.540 euro (aproape 6% din valoarea masinii fara TVA - cam cat platiti acum pentru CASCO).
Deci noua taxa va duce la cresterea preturilor masinilor noi- o piata care in 2007 a cumulat peste 315.000 de unitati, in crestere cu 23% fata de anul trecut, ceea ce plaseaza Romania in Top 10 al vanzarilor de automobile noi in Europa si ne confera titulatura de cea mai dinamica piatadin Europa Centrala si de Est. Si totusi, UE si guvernantii considera ca acest lucru trebuie stopat.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News