FOTO ȘI VIDEO Câștigător în Formula 1, la 53 de ani! Povestea tristă a lui Luigi Fagioli, cel mai bătrân pilot care a triumfat într-o cursă

Câștigător în Formula 1, la 53 de ani! Povestea tristă a lui Luigi Fagioli, cel mai bătrân pilot care a triumfat într-o cursă Sporturi
Luigi Fagioli este cel mai bătrân pilot care a câștigat vreodată o cursă în Formula 1.

S-a întâmplat la Marele Premiu al Franței din 1951, când italianul avea 53 de ani. Nu a fost, însă, o zi fericită pentru Fagioli.

  • Castigator In Formula 1 La 53 De Ani Povestea Trista A Lui Luigi Fagioli Cel Mai Batran Pilot Care A Triumfat

Poreclit "Hoțul din Abruzzi", Luigi Fagioli a concurat în Formula 1 pentru echipa Alfa Romeo.

Palmaresul său este impecabil. A participat în șapte curse, a terminat de șase ori pe podium și a obținut o victorie. La acel moment Alfa Romeo era cea mai puternică echipă din lume. Destul de previzibil, întrucât doi dintre colegii lui Fagioli erau Juan Manuel Fangio și "Nino" Farina.

Fagioli și Fangio au împărțit monopostul care a câștigat cursa

Trebuie să menționăm de la început faptul că Luigi Fagioli nu este considerat singurul învingător din acel MP al Franței. Italianul a fost nevoit să-l lase pe celebrul Juan Manuel Fangio în monopostul său, aproape de jumătatea cursei, deoarece mașina acestuia nu mai dădea randament. Iar Fangio se lupta pentru titlul mondial.

Așadar, Luigi Fagioli și Juan Manuel Fangio și-au împărțit punctele la finalul cursei, după ce amândoi au pilotat monopostul care a trecut primul linia de finiș. A fost pentru prima oară în istorie când s-a întâmplat asta. Acum o să vă povestim pe larg ce s-a întâmplat la Reims.

Înaintea Marelui Premiu al Franței, Fangio împărțea prima poziția în clasamentul piloților cu colegul său Farina. Amândoi aveau câte 10 puncte.

Cum s-a desfășurat Marele Premiu al Franței din 1951

Marele Premiu al Franței din 1951 era cea mai lungă cursă din calendar: 77 de tururi. După primele 10 tururi, monopostul lui Juan Manuel Fangio a început să aibă probleme la motor. Argentinianul a fost chemat la boxe, pentru investigații.

În turul 20 a ajuns la boxe și Luigi Fagioli, pentru a alimenta cu combustibil. Echipa i-a ordonat lui Fagioli să-i cedeze mașina lui Fangio, care lupta pentru titlul mondial. Zis și făcut. Fangio i-a luat mașina colegului său, care era pe primul loc.

Fagioli a fost nevoit să revină pe circuit în monopostul avariat al lui Fangio, care fusese reparat pe margine. Fangio a zburat în monopostul colegului său și a câștigat cursa în ultimul tur. În fața rivalului Alberto Ascari, de la Ferrari.

Fagioli a terminat pe locul 11, fiind depășit de Fangio cu 22 de tururi! Cu toate acestea, Fagioli a fost credit și el cu victoria în Marele Premiu al Franței.

Fagioli și-a ieșit din minți

Italianul Luigi Fagioli și-a anunțat retragerea după cursa din Franța. A părăsit Alfa Romeo și a spus că nu va mai concura niciodată în Formula 1. Fangio l-a scos la cină pe Fagioli și i-a spus că echipa a greșit față de el. Cei doi au rămas într-o relație bună, dar Fagioli nu a vrut să mai audă de Alfa Romeo.

Juan Manuel Fangio a câștigat titlul mondial la finalul acelui sezon, primul pentru el în "Marele Circ".

Final tragic

În 1952, Luigi Fagioli a decis să participe la curse de raliu. Ar fi trebuit să participe la Marele Premiu de la Monaco, care în 1952 a găzduit mașini de raliu, dar și-a pierdut viața într-un accident.

Fagioli se pregătea la Monaco pentru această cursă și a fost implicat într-un accident de circulație. Pilotul a fost internat în spital, dar a murit după trei săptămâni din cauza rănilor interne.

Italienii au ridicat recent o statuie în memoria lui Luigi Fagioli în orașul său natal, Osimo. Pilotul s-a născut pe 9 iunie 1898, fiind astfel singurul câștigător din istoria F1 născut în secolul al XIX-lea.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!