Thomas Jolly, regizorul ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris, a povestit la BFMTV despre culisele participării artistei Céline Dion la evenimentul din 26 iulie.

Celine mi-a spus: „Să clarificăm un lucru: indiferent de vânt, zăpadă sau ploaie, eu voi cânta acolo sus”, a spus Thomas Jolly, la emisiunea Ligne rouge de la BFMTV despre Céline Dion şi emoţionanta sa prestaţie la ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris, pe 26 iulie.

Un „moment al adevărului”, aşa cum îl descrie regizorul, explicând că a ales-o pe Céline Dion pentru că „ea cântă adevărat”.

Deşi cântăreaţa a fost entuziasmată de la început de acest concept, a existat problema spinoasă a sănătăţii sale. Ea suferă de sindromul persoanei rigide, o tulburare neurologică foarte rară care provoacă spasme musculare. „Ştim că îi place ideea, că este foarte mulţumită de concept şi că îi place totul la el. Dar există întotdeauna starea ei de sănătate”, îşi aminteşte Thomas Jolly, potrivit news.ro.

Vom vedea dacă poate să o facă sau nu... până în ziua Z. Pe 25 iulie, era ora 2 dimineaţa. Era noaptea dinaintea ceremoniei. Şi Céline Dion a ajuns la Trocadéro. Totul era pregătit. Este ultimul lucru pe care trebuie să îl repetăm. Era ora 2 dimineaţa şi ea soseşte. Radiantă, fericită să fie acolo”.

Două scenarii sunt prevăzute pentru ceremonia de deschidere, în funcţie de starea de sănătate a artistei Céline Dion. Va exista „o scenă pe Trocadero cu acces rapid în culise” sau „pe Turnul Eiffel”, explică regizorul.

El îşi aminteşte de emoţia pe care a simţit-o când a auzit-o repetând. „O aud cântând în faţa mea, deşi nu a mai cântat de mai mulţi ani. Mi-am zis că este ceva nemaiauzit. Ea însăşi este foarte emoţionată. Tot personalul are ochii roşii”.

Dar există şi alte constrângeri. Harnaşamentul cântăreţei trebuia gestionat. „A trebuit să găsim o modalitate de a ascunde hamul de siguranţă. Nu se punea problema să urci atât de sus şi să nu fii în siguranţă”, subliniază Thomas Jolly.

În ziua cea mare, Céline Dion a îmbrăcat rochia sa, creată de Maria Grazia de la Dior, şi brodată cu perle. „Ceea ce este cu adevărat drăguţ este că perlele arată ca nişte picături de apă, şi au fost câteva în acea seară”, zâmbeşte regizorul, referindu-se la ploaia neîncetată care a căzut o mare parte din seară.

Era ca şi cum picăturile de apă se transformaseră în perle şi se prelingeau pe rochia ei. Cu acel coc strâns, acei ochi foarte întunecaţi, era foarte puternică”, a mai spus spus Jolly.

Această imagine a lui Céline Dion, cântând L'hymne à l'amour, cântând din nou pentru prima dată după mult timp, pe acest Turn Eiffel numit Doamna de Fier, îmi spun, sunt două doamne de fier acolo. Care îşi răspund una alteia. Este, de asemenea, o demonstraţie de rezilienţă, curaj, forţă şi spirit de luptă”.