Franța îl vrea băgat la închisoare pe afaceristul care a sponsorizat Manchester City și Olimpiada de la Rio!
A readus Renault în Formula 1, dar a fugit din Japonia ascuns într-o cutie.
Carlos Ghosn (68 ani), fostul CEO al Nissan, a fost dat în urmărire internațională de autoritățile franceze, care vor să îl trimită în judecată pentru infracțiuni de ordin financiar.
Este acuzat de deturnare de fonduri din bugetul Renault
Procurorii francezi îl acuză că a deturnat milioane de euro din conturile Renault prin subsidiara Suhail Bahwan Automobiles din Oman, dar și că a folosit fonduri în interes personal, inclusiv pentru a cumpăra un iaht de lux de 40 de metri lungime. Ghosn a refuzat întoarcerea în Japonia sau predarea către justiția franceză, motivând că nu va avea parte de procese corecte, din cauză că împotriva sa a fost orchestrată o întreagă conspirație, inclusiv cu ajutorul unor directori din subordinea sa, pentru a nu duce la bun sfârșit fuziunea completă dintre Renault și Nissan.
"Sunt surprins de momentul ales, poate și pentru că am aflat din presa americană despre acuzații, nu mi s-a comunicat nimic oficial. Vreau un proces în Liban, pentru acuzațiile care îmi sunt aduse în Japonia și Franța, și sunt încrezător că îmi pot dovedi nevinovăția", a spus Ghosn.
Evadarea din Japonia, demnă de un film de la Hollywood!
Odată cel mai important om din industria auto, Ghosn este fugar din 2019, când a părăsit Japonia, țara unde era plasat în arest la domiciliu pentru fraudă, nedeclararea unor venituri și deturnare de fonduri și risca mai mulți ani de închisoare, afându-se acum în Liban. Ghosn a angajat militari specializați în extrageri de persoane, a scăpat de filajul poliției și a părăsit Japonia ascuns într-o cutie de echipament audio, la bordul unui avion privat, deghizat și sub un nume fals, refugiindu-se la Beirut, după o escală la Istanbul.
A fost supranumit "Le Cost Killer" și "Mr. Fix It"
El a fost CEO sau președinte al consiliului de administrație la companii mari din industria auto, precum Michelin South America, Michelin North America, Renault, AvtoVAZ, Nissan, Mitsubishi Motors și alianța Renault-Nissan-Mitsubishi. Afaceristul este creditat cu revigorarea mărcilor Renault și Nissan, pe care le-a readus în topul vânzărilor la nivel mondial și le-a făcut competitive, fiind supranumit "Le Cost Killer" și "Mr. Fix It". A devenit rapid o celebritate în Asia și viața sa a fost subiect al benzilor desenate japoneze Manga.
Ghosn a salvat de faliment cele două concerne auto, prin tehnologizare masivă a liniilor de producție și scăderea numărului de muncitori, prin reducerea masivă s costurilor de proiectare a mașinilor, închiderea mai multor fabrici neproductive, renunțarea la furnizori care nu respectau cu sfințenie standardul impus și prin căutarea de noi piețe de desfacere.
Născut în Brazilia, din părinți libanezi, școlit la Paris
Născut în Brazilia, la Porto Velho, în statul Rondonia, din părinți creștini din Orientul Mijlociu, Ghosn deține cetățeniile braziliană, libaneză și franceză. Ulterior, a absolvit Ecole Polytechnique (1974) și Ecole des Mines (1978) din Paris și a lucrat 18 ani pentru Michelin, cel mai mare producător european de pneuri, înainte de a deveni unul dintre cei mai respectați CEO din industria auto.
A decis sponsorizarea lui Manchester City, Argentinei și Olimpiadei de la Rio
El a fost un mare iubitor de sport. A propus contractele de sponsorizare dintre Nissan și clubul de fotbal Manchester City (City Football Group), asocierea de imagine cu naționala Argentinei, finanțarea Jocurilor Olimpice de la Rio de Janeiro (2016) de către concernul japonez, dar a inițiat și programului de investiții al Renault în Formula 1. De asemenea, deși Dacia a fost cumpărată de la autoritățile române de predecesorul său, Louis Schweitzer, Ghosn este cel care a transformat marca într-una dintre cele mai vândute produse auto din Europa.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News