Pilotul spaniol Carlos Sainz, cvadruplul câştigător al Raliului Dakar şi deţinătorul titlului, a fost constrâns să abandoneze luni seară la finalul etapei a 2-a a cursei de anduranţă organizate în Arabia Saudită, au anunţat organizatorii evenimentului, citaţi de AFP.

"Finalul aventurii pentru cvadruplul câştigător al Dakarului şi deţinătorul titlului, Carlos Sainz, şi copilotul său Lucas Cruz. Pe curând, rege Carlos", a scris conducerea raliului pe contul său de X.

"Am avut un accident pe o dună, ne-am răsturnat. Maşina a fost avariată, dar şi noi puţin"

Veteranul spaniol, în vârstă de 62 de ani, a fost victima unei răsturnări, duminică seară, care i-a avariat maşina Ford Raptor, însă a terminat etapa a 2-a, care s-a întins pe două zile, luni, pe locul 35, cu un ecart de 1h 35 min. 12 sec. de lider, sauditul Yazeed Al Rajhi (Overdrive/Toyota Hilux).

"El Matador" şi copilotul său au petrecut seara de duminică încercând să repare maşina, între care capota, parbrizul şi acoperişul care au fost smulse în timpul răsturnării, lăsând habitaclul gol, la fel şi partea mecanică.

"Am avut un accident pe o dună, ne-am răsturnat. Maşina a fost avariată, dar şi noi puţin", a spus Sainz duminică.

După sosirea de luni seară, un control efectuat de echipa sa M-Ford şi de FIA a arătat că maşina nu mai este în starea tehnică de a continua. "Deformarea rollbar-ului de siguranţă a maşinii a obligat echipajul să părăsească Raliul Dakar", au adăugat organizatorii cursei.

Într-o înregistrare video publicată luni seară pe contul său de X, pilotul spaniol a afirmat că echipa ar fi putut repara rollbar-ul (cuşca de siguranţă a maşinii).

"Este foarte uşor de reparat, iar echipa nu ar fi avut nicio dificultate să o facă. Dar, din nefericire, regulamentele FIA nu permit acest lucru, iar noi trebuie să ne retragem din cursă", a declarat Sainz, citat de Agerpres, pilotul exprimându-şi totodată frustrarea că a fost nevoit să renunţe la Dakar.

Carlos Sainz, un nume de legendă

Carlos Sainz era unul din favoriţii cursei, pe care a câştigat-o de patru ori, de fiecare dată cu o marcă diferită (Volkswagen în 2010, Peugeot în 2018, Mini în 2020 şi Audi în 2024).

Dublu campion mondial de raliuri WRC în 1990 şi 1992, pilotul madrilen concura anul acesta pentru Ford.