Vectra Racing pleaca marti catre Dakar! Vezi care sunt pilotii ce vor reprezenta Romania la cel mai dificil raliu din lume:
Emanuel Gyenes, Marcel Butuza si cei doi membri ai echipei de asistenta tehnica Liviu Butuza si Romeo Duicu vor pleca pe 27 decembrie catre Mar del Plata (Argentina) pentru a lua startul in cea de a 34-a editie a raliului Dakar.
Romanii la Dakar
Povestea participarilor romanesti in cel mai dificil raliu din lume a debutat in 2005, cand Romeo Dunca a concurat in editia ce a avut startul in Barcelona si finisul in Dakar (Senegal). In 2006 Zsolt Szilveszter a participat la Dakar, iar in 2007 la start au fost patru piloti cu licenta din partea Federatiei Romane de Motociclism.
Pe langa Marcel Butuza si Mani Gyenes, aflati la debutul in Dakar, in 2007 au mai concurat francezul Francois Vulliet si campionul mondial de snowboard Martin Freinademetz. In 2008, cand raliul a fost anulat dupa prima zi de verificari administrative si tehnice, in Dakar au fost inscrisi patru piloti romani: Marcel Butuza, Mani Gyenes, Alex Garbacea si Romeo Duicu. Trei dintre ei si-au urmat pasiunea pentru cel mai dificil raliu din lume si au concurat in prima editie din America Latina. Astfel, in 2009 din Buenos Aires au luat startul in Dakar: Mani Gyenes, Marcel Butuza si Romeo Duicu.
Din princia unor accidentari, suferite in prima parte a raliului, Mani Gyenes si Marcel Butuza au fost nevoiti sa se retraga. Romeo Duicu a devenit primul pilot roman ce izbuteste sa termine o editie din America de Sud a Dakar-ului. In 2010 Vectra Racing a fost nevoita sa absenteze insa Martin Freinademetz, organizatorul Red Bull Romaniacs, a concurat cu licenta din partea Federatiei Romane de Motociclism. A urmat Dakar 2011, editie ce ramane in istoria sportului cu motor din Romania drept cea mai buna de pana acum. Mani Gyenes a castigat clasa Maraton (la aceasta clasa, printre altele, nu este permisa schimbarea motorului de-a lungul celor doua saptamani de raliu) si a terminat pe locul 18 in clasamentul general al raliului, in timp ce Marcel Butuza a ajuns la finisul raliului pe locul 6 la clasa Maraton.
Dakar 2012 o mare provocare pentru Vectra Racing
Chiar daca au deja o bogata experienta in ceea ce priveste rally-raidul, atat Marcel Butuza cat si Mani Gyenes avand pe langa participarile in Dakar si clasari in top 10 la o serie de editii ale unor raliuri din Campionatul Mondial de Rally-Raid, Dakar 2012 va fi pentru ei cel mai dificil de pana acum. Daca in 2011 au concurat cu deja bine cunoscutele motociclete KTM 690 Rally, pe care le foloseau deja din toamna lui 2008, pe 1 ianuarie 2012 vor rula pentru prima data cu motocicletele KTM 450 Rally.
Atat pilotii Vectra Racing cat si ceilalti concurenti de la categoria moto sunt nevoiti, in urma noului regulament impus de Amaury Sport Organisation (organizatorul Dakar-ului), sa concureze cu motociclete a caror motoare nu au o capacitate cilindrica mai mare de 450 cmc. Daca ceilalti concurenti din paleta celor care constituie adversari pentru cei doi rideri romani au deja cateva mi de kilometri in saua motoarelor de 450 cmc Mani si Marcel vor urca pentru prima data, in cadrul unui raliu, in saua acestor motociclete pe 1 ianuarie cand vor porni in prima speciala din Dakar 2012.
Dakar 2012 = Argentina, Chile, Peru
A patra editie sud-americana a raliului Dakar va debuta pe 1 ianuarie in Mar del Plata - Argentina si se va incheia pe 15 ianuarie in Lima. Traseul care la categoria moto masoara in total 8.363 km va strabate Pampasul, va traversa Anzii si desertul Atacama pentru ca la final cei mai norocosi sa ajunga in Lima – Peru.
Raliul va avea in 2012, 14 probe speciale a caror lungime totala ajunge la 4.406 km, iar ziua de odihna este programata pe 8 ianuarie in Copiapo – Chile.
Intreaga aventura a echipei Vectra Racing o puteti urmari pe pagina oficiala de facebook a echipei: Vectra Racing.
Daca doriti sa le transmiteti un mesaj va asteptam marti, 27 decembrie, ora 17:00 pe aeroportul Otopeni in terminalul Plecari.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News