Cristiano Ronaldo, luptătorul „Chrono”, a adus 100.000 de utilizatori zilnic pentru un joc pe calculator!
Marketingul sportiv se bazează pe staruri, iar Cristiano Ronaldo este cel mai popular atlet de pe glob. Nu o spunem noi, ci numărul de urmăritori de pe rețelele sociale: peste 604 milioane!
Salariul primit la Al-Nassr reprezintă doar o mică parte din veniturile anuale ale lusitanului. Câștigurile din contractele comerciale și din afaceri sunt de zeci de milioane de euro, dacă nu cumva au depășit suta de milioane. De exemplu, un contract de șapte cifre a fost semnat de CR7 cu un brand din domeniul iGamingului.
George Isherwood, Global Parnership director la SportQuake, o companie de top care oferă consultanță în domeniul marketingului sportiv, a povestit la Sports Business Academy despre colaborarea intermediată între superstarul portughez și dezvoltatorul de jocuri Garena.
În 2019, compania de consultanță a fost abordată de cei de la Garena ca să le găsească o imagine pentru shooter-ul „Fire Free”, lansat în 2017. În urma unei analize în detaliu a brandului și a produsului în sine, s-a ajuns la concluzia că cel mai potrivit ar fi un ambasador cu popularitate globală.
Cel mai mare număr de urmăritori în Social Media
Printre sportivii care colaboraseră până atunci cu SportQuake se numărau Ronaldinho, Sergio Aguero și Canelo Alvarez. Brandul Garena țintea ca produsul său să fie pe primul loc în categoria de jocuri mobile, astfel că era nevoie de un atlet de prim-plan. A fost propus „starul suprem”, Cristiano Ronaldo, care întrunea două condiții de bază: era un luptător, abordând cu ambiție maximă fiecare meci, și avea cel mai mare număr de urmăritori în Social Media.
În decembrie 2019, echipa SportQuake a contactat echipa fotbalistului, care pe atunci evolua la Real Madrid. În aprilie 2020 s-a semnat contractul, iar în joc a fost creat personajul „Chrono”, bazat pe imaginea lui Ronaldo, un erou curajos și foarte carismatic.
Pentru promovare, au fost create articole de marketing în joc și în afara jocului, au fost distribuite știri în jurnalele generaliste, pe site-uri de sport și pe site-uri de gaming, au fost difuzate trailer-uri și interviuri cu Ronaldo la televizor, pe lângă postările din mediile digitale.
„Când văd imaginea lui Ronaldo, oamenii dau click ca să afle despre ce este vorba, chiar dacă nu sunt gameri”, a explicat George Ishwerwood la cursurile SBA.
Cel mai descărcat joc al anului
În luna august 2020, jocul „Fire Free” a avut 100.000 de utilizatori zilnic, iar la finalul anului respectiv a fost declarat „Cel mai descărcat joc al anului”.
„Numărul 1 în categoria jocurilor mobile trebuia să facă echipă cu nr 1 dintre sportivi, iar CR7 face o fuziune între ecosistemul sportiv și ecosistemul starurilor”, le-a mai spus cursanților specialistul în marketing. Cristiano Ronaldo nu mai fusese implicat niciodată într-un shooter, acesta fiind un proiect total neobișnuit pentru el.
eSports reprezintă un univers nou creat pentru marketingul sportiv. Cei care aleg să își promoveze imaginea prin intermediul industriei sportive au vizibilitate și în rândul gamerilor, în contextul în care sportivii și echipele partenere au reprezentare în jocuri.
De pildă, brandul care are însemnele pe pieptul tricoului lui Manchester City va fi afișat și în jocul FIFA, și în orice alt joc în care apare campioana en-titre a Europei.
Pe de altă parte, așa cum observa George Isherwood, deocamdată vorbim despre o piață eSports foarte fragmentată, cu multe jocuri care au regulamente total diferite. De asemenea, publicul sporturilor electronice este unul foarte tânăr. O dată cu trecerea anilor, categoriile bazate pe anul nașterii se vor diversifica, întrucât tinerii de astăzi vor înainta în vârstă.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News