Donald Trump își face propria rețea socială! Cum se va numi și când va fi lansată oficial
Rețeaua socială a fostului șef de la Casa Albă va fi rivala Facebook, Twitter și YouTube, care i-au blocat permanent conturile, la începutul acestui an.
Fostul președinte american (2016-2020) și posibil viitor candidat la alegerile prezidențiale din 2024 din partea Partidului Republican a anunțat lansarea propriei rețele sociale, denumită Truth Social. Mutarea vine la aproape un an după ce Twitter, Facebook și YouTube au închis conturile politicianului, considerând că i-a incitat pe susținătorii săi la violență pe aceste canale, înaintea asaltului asupra Capitoliului de la Washington.
Trump a anunțat crearea Truth Social și TMTG
De asemenea, acesta a anunțat și înființarea Trump Media and Technology Group (TMTG), care va crea conținut media și aplicații care "să țină piept tiraniei Big Tech". Trump a anunțat că vrea să lanseze o platformă pentru vocile conservatoare și pentru politicienii republicani din SUA, după ce a acuzat că marile companii media, cele din Silicon Valley și principalele rețele sociale au ales să se transforme în agenți electorali și să închidă conturile unor politicieni americani, dar să permită în continuare transmiterea mesajele unor dictatori sau a unor organizații considerate teroriste, printre care lideri chinezi și ruși sau talibanii din Afganistan.
Noua rețea socială va fi lansată la începutul anului 2022
Truth Social ar urma să fie lansată în primul trimestru al anului 2022. În ianuarie 2021, într-o mișcare nemaivăzută în lumea democratică, șeful unui stat important a fost interzis permanent pe principalele rețele sociale, acolo unde fostul președinte avea o comunitate importantă de fani (Facebook - 89 milioane abonați, Facebook - 35 milioane abonati, Instagram - 24 milioane abonați, YouTube - 3 milioane abonați).
Platforma Truth Social va fi disponibilă în versiune beta, prin invitaţie din noiembrie 2021, se arată în comunicat, în timp ce noul grup media al miliardarului, TMTG, va include şi un serviciu video la cerere cu programe de divertisment şi podcasturi "no-woke" și "anti-political correctness", care să dezbată subiecte importante pentru SUA, fără riscul de a fi considerate extremiste și a fi închise.
Mai multe companii importante și personalități media se alătură demersului
Este de așteptat ca printre organizațiile media care își vor face conturi aici să fie FoxNews, NY Post, New York Sun, Breitbart News, Power Line, Daily Wire, Blaze Media, Daily Mail, Sky News Australia sau Daily Telegraph, dar și personalități și influnceri conservatori, precum Ben Shapiro, Ed Morrissey, Jordan Peterson, Thomas Sowell, Dave Rubin, Joe Rogan, Michael Knowles, Candace Owens, Douglas Murray, Milo Yiannopoulos, Bret Weinstein, Maajid Nawaz, Christina Hoff Sommers, Dinesh D'Souza și Stefan Molyneux, unii dintre ei cu zeci de milioane de urmăritori pe rețelele sociale actuale, dar și comedianții Dave Chappelle și Bill Burr.
Trump se bazează că alegătorii republicani și conservatorii îl vor urma
Mișcarea ar putea fi o grea lovitură pentru marile organizații media și pentru rețelele sociale existente, un sondaj recent arătând că mai puțin de 30% dintre republicani mai au încredere că aceastea transmit mesaje fără partizanat politic democrat. Există riscul ca mare parte din discursul și dialogul politic de pe Facebook, Twitter, Instagram și YouTube să se mute pe Truth Social, împreună cu zeci sau chiar sute de milioane de abonați.
În 2021, CNN și MSNBC, principalele posturi TV liberale au suferit pierderi importante de audiență, după izbucnirea crizei refugiaților de la granița cu Mexic, după seria de gafe a președintelui Biden și după retragerea intempestivă din Afganistan, în iulie având puțin peste jumătate din urmăritorii înregistrați la începutul anului.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News