SUPER INFOGRAFIC: Cum au ajuns Tanase si Isaila pe Pinterest. 1 milion de femei au dat PIN :)
►CSU Craiova - OFK Belgrad, sambata ora 18:00, IN DIRECT la Sport.ro!
Starcom MediaVest a lansat inca un infografic din seria HumanGraphExperience. Well, de data asta despre FOTBAL. Era si timpul :)
Studiul s-a bazat pe: date obtinute prin folosirea tool-urilor de media planning (prin intermediul carora au fost evaluate audientele TV din timpul Campionatului Mondial si monitorizate discutiile din mediul online), date oferite de Studiul National de Audienta (valul ianuarie 2012 – decembrie 2013) si concluzii extrase din zece interviuri extinse cu fani ai fotbalului.
Interesul generat de fotbal si implicarea publicului
Interesul romanilor fata de Campionatul Mondial a crescut considerabil: editia din 2014 a acestui eveniment sportiv a atras cu 43% mai multi telespectatori decat in 2010.
Obiceiul de consum multi-screen al romanilor este confirmat si cu ocazia Cupei Mondiale, care a fost mentionata pe toate canalele de social media, majoritatea comentariilor fiind in timp real.
Rezultatele Google Trends arata ca interesul romanilor fata de Campionatul Mondial de Fotbal a crescut de trei ori in 2014 fata de 2010, in timp ce interesul fata de competitiile locale a scazut la jumatate. O posibila justificare ar putea fi dificultatile financiare ale cluburilor romanesti si imposibilitatea de a mai produce jucatori de talie mondiala.
“Romanian Football Involvement” - intra AICI ca sa il vezi pe Pinterest!
Tipologii de suporteri si impartirea pe sexe
Din punct de vedere al nivelul de implicare in meciurile de fotbal, putem identifica trei tipologii de romani. Observatorii vizioneaza doar anumite meciuri, de interes general, fanii se uita la meciurile echipei favorite, pe care incearca sa o sustina si pentru care se implica la nivel emotional, si jucatorii participa la meciuri de fotbal cel putin o data la trei luni si sunt interesati de aspectele tehnice ale jocului (strategii, tehnici, echipamente etc.).
Nivelul de implicare se modifica in functie de miza jocului, astfel incat cele trei segmente se suprapun si se pot schimba intre ele. Un fan al unei echipe nationale poate fi observator al Cupei Mondiale in care nu joaca echipa nationala sau un fan al unui jucator din afara tarii poate deveni observator in meciurile din Cupa Romaniei.
Cu toate ca majoritatea celor interesati de fotbal sunt barbati, in Romania exista aproape un million de femei microbiste. Atat in randul barbatilor, cat si in cel al femeilor cu o pasiune pentru fotbal, se observa scaderea interesului pentru acest sport, pe toate cele trei niveluri, pe parcursul ultimilor trei ani de zile
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News