Manchester United domina TOP 10 contracte de SPONSORIZARE
Globalizarea si audientele in crestere ale fotbalului, in special in Asia, au facut ca de la an la an sumele din contractele de sponsorizare sa creasca ametitor. Manchester United domina si aici topul, detasat fata de locul 2. ATENTIE: este vorba de sumele totale din contracte, nu de cele primite in medie pe an.
10. AC MILAN - Fly Emirates, 60 milioane € / 5 ani
Cunoscuta mai ales pentru sponsorizarea de la Arsenal, unde a dat si numele noului stadion al tunarilor, Fly Emirates sponsorizeaza si pe PSG, Hamburg si Olympiakos. Vicepresedintele Milanului, Adriano Galliani, a asigurat fanii ca nu se pune in discutie si schimbarea numelui stadionului.
9. REAL MADRID - Bwin, 62.5 milioane € / 3 ani
Cu o nevoie uriasa de finantare, daca luam in calcul sumele imense aruncate pe piata transferurilor, Real nu e printre cele mai norocoase echipe in privinta sponsorizarilor. BenQ, sponsorul precedent, a dat faliment. Daca luam in calcul brandul clubului, nici aceasta suma nu este prea mare.
8. BAYERN MUNCHEN - Deutsche Telekom, 82 milioane € / 3 ani
Suma este estimativa, pentru ca este un contract de sponsorizare strict legat de performante. Suma poate fi chiar mai mare daca Bayern castiga titlul si ajunge in fazele finale ale Champions League.
7. MANCHESTER UNITED - Aon, 91 milioane € / 4 ani
Contractul va incepe din sezonul viitor, dupa ce actualul sponsor, aflat aproape de prabusire, a renuntat sa-l mai prelungeasca pe cel aflat in vigoare. United nu a avut nimic de pierdut, noul contract este mai valoros decat precedentul.
6. LIVERPOOL - Standard Chartered Bank, 92 milioane € / 4 ani
Dupa 18 ani, Liverpool isi schimba sponsorul. Banca Standard Chartered, cu interese mari in Asia, a oferit o suma uriasa, iar vechiul partener a fost nevoit sa renunte.
5. ARSENAL - Fly Emirates, 114 milioane € / 15 ani
Ca suma totala, este foarte mare. Daca luam in calcul ca Emirates plateste atat pentru numele stadionului, cat si pentru logo-ul de pe tricouri, Arsenal ia pe sezon in medie doar 7,5 milioane €, foarte putin in comparatie cu principalii rivali.
4. CHELSEA - Adidas, 114 milioane € / 10 ani
Departamentul de marketing de la Chelsea a fost adesea acuzat ca are venituri sub asteptari din sponsorizari. Noul contract, care va incepe insa de-abia peste 5 ani, va aduce o suma substantiala. Nu egaleaza performantele din materie de la Liverpool si Manchester United, dar este un inceput.
3. BARCELONA - Nike, 149 milioane € / 5 ani
Mai bine de 100 de ani, Barcelona a refuzat sa aiba un logo comercial pe tricouri. Mai mult decat atat, au decis sa poarte logo-ul UNICEF si chiar sa plateasca pentru acest lucru, 1 milion de euro anual. La putin timp dupa aceasta decizie, au semnat un contract foarte valoros de sponsorizare, pentru aproape 30 de milioane € anual.
2. JUVENTUS - Tamoil, 188 milioane € / 10 ani
La vremea la care s-a parafat, era cel mai valoros contract de sponsorizare din lume. Din pacate pentru Juventus, a fost doar la un an inainte de scandalul Calciopoli, cand Juve a fost retrogradata. Compania libaneza si-a retras sponsorizarea, iar italienii au reusit sa incaseze doar 27 milioane € din intreaga suma, inainte de a fi anulat contractul.
1. MANCHESTER UNITED - Nike, 345 milioane € / 13 ani
De departe cea mai mare suma totala din sponsorizare, contractul a fost semnat in 2002. Suma astronomica a inclus trecerea controlului asupra operatiunilor globale de licentiere si retail de la United la sponsor, iar clubul primeste jumatate din profituri, singura clauza fiind ca trebuie sa se califice an de an in competitiile europene.
PENTRU TOATE TOPURILE, CLICK AICI.
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News