Uita-te atent si vei intelege de ce acest om este un EROU! Nici macar o BOMBA de 65kg nu i-a distrus visul! Povestea dramatica a omului care nu stie ce inseamna durerea:

Uita-te atent si vei intelege de ce acest om este un EROU! Nici macar o BOMBA de 65kg nu i-a distrus visul! Povestea dramatica a omului care nu stie ce inseamna durerea: True Story

Despre legende care au fost si legende care ne fac weekendurile mai frumoase. Despre povestile bunicilor cu Nadia, Dobrin si Pele. Despre meciurile de saptamana asta, la care le cumparam noi bilete tatilor nostri. Despre fotbal si nu numai. AZI: Despre un pilot de curse care nu are picioare

Murray Hambro este numele unui adevarat erou! Un om in fata caruia iti scoti palaria, un om pe care nu poti sa nu il admiri. Nu este un pilot de curse de motocicleta obisnuit. In primul rand, a ajuns sa concureze pentru titlul national dupa doar cateva curse. In al doilea rand, el si toti cei din echipa lui sunt doar niste boboci, niste invatacei. In al treilea rand, si cel mai important, Murray a avut ambele picioare amputate in 2010!


Clipa care i-a schimbat viata

  • La Prima Vedere E Un Pilot De Curse Normal La A Doua E Un Erou Care Merita Tot Respectul Poveste Dramatica

In decembrie 2010, Hambro era fruntas (un grad sub caporal) in Second Royal Tank Regiment in Afganistan cand tancul in care se afla a trecut peste o bomba de 65kg! Hambro, cel care era in varful tancului, a fost aruncat de forta exploziei. "Explozia a distrus toate usile iar pasagerul a fost proiectat in afara vehiculului. Eu am fost aruncat la vreo 12m in aer, am aterizat intr-o parte. Ranile mele au fost foarte grave - mi s-au rupt toate oasele din picioare, mi s-a rupt bazinul, mi-a fost sfasiat ficatul si splina, am avut 6 vertebre din gat fracturate si, cel mai important, am avut o taietura pe nas. Era una chiar mare" povesteste eroul nostru, cel care da dovada de umor in ciuda dramei prin care a trecut.

Cel care conducea tancul a fost si el ranit, avand un brat rupt si o glezna rupta. Primul la fata locului a fost un coleg dintr-un vehicul aflat in spate. "A sarit si a facut toata faza ca in Baywatch. Alerga in slow motion prin praf si noroi. Mi-a oferit primul ajutor si m-a rezolvat. Mi-a spus sa nu ma uit la picioarele mele si s-a asigurat ca voi scapa viu de acolo."

Hambro i-a dat fiului sau Harley, nascut in martie 2013, al doilea prenume Nicholas dupa prietenul sau care si-a riscat viata pentru a i-o salva lui. Hambro a fost evacuat si transportat pana la spitalul Queen Elizabeth din Birmingham. Hambro dezvaluie ca isi aduce si acum aminte cand i s-a spus ca si-a fracturat ambele picioare in explozie.

"Eram multumit cu asta. M-am gandit: cateva bandaj pentru 6-8 saptamani si apoi voi fi ca nou. Dar apoi mi-a mai spus: cel drept e clar, trebuie taiat. Am putea sa incercam sa il reconstruim pe cel stang dar ai fi prin spitale in urmatorii 2-3 ani si la final ai putea sa-l pierzi oricum. Asa ca m-am gandit: daca tot au inceput, pot sa aiba ambele mele picioare. In 48 de ore de la momentul in care am ajuns la spital, aveam ambele picioare amputate" povesteste Hambro.


Pasiunea care i-a salvat viata

Cum poate un om care avea totul sa treaca peste un asemenea soc? Desi este o persoana optimista, Hambro recunoaste ca a avut cateva zile negre in care nu putea accepta ca a ramas fara picioare. Dupa 11 ani in armata, viitorul sau era incert insa era hotarat sa mearga din nou pana in august 2011, la timp pentru nunta lui. Ce a reusit e incredibil - primii sai pasi au fost facut in februarie, la doar 3 luni de la operatie!

Era pe drumuri pe o motocicleta modificata pana la sfarsitul lui aprilie in acel an impotriva sfaturilor medicilor. "Dupa operatie, chirurgul m-a intrebat care sunt hobby-urile mele. I-am spus ca imi place sa merg cu motocicleta. S-a uitat la mine si mi-a spus sa-mi gasesc alt hobby".

Dar Hambro, cel care mergea pe motociclete inca de la varsta de 7 ani, nu avea cum sa fie opri. Dupa o zi proasta in care era coplesit de disconfort si durere, tratamentul perfect era un drum pe motocicleta sa Triumph.

Nu stia ca ar putea sa mearga pe motocicleta fara picioare dar era determinat sa afle daca e posibil. Frana de pe rotile din spate care e de obicei controlata de piciorul drept al pilotului este acum pe ghidon in partea dreapta. Schimbatorul de viteze, care e activat de obicei de piciorul stang al pilotului, a fost inlocuit de butoane aflate pe ghidon pe partea stanga. Un sistem similar este folosit la motorul lui Hambro de curse. Miscatul pe motor era cea mai mare problema intrucat aluneca. Asa ca a facut o gaura in gheata care sa-i permita sa fie atasat la motocicleta. Sa se intoarca pe sosea era un pas important in a demonstra ca dizabilitatea lui nu il va impiedica sa aiba viata pe care si-o dorea.

"Am fost emotionat prima data cand am fost pe drum. Nu stiam cum sa reactionez. Dar familia mea era la fel de dornica precum mine sa ma sui pe motocicleta. Sotia mea si cu mine obisnuiam inainte sa mergem mult pe motocicleta, cu ea in spate, asa ca sa pot face asta din nou a fost grozav. Ii place la nebunie. Ne-a dat sentimentul ca totul este din nou normal" spune Hambro.

Dupa ce s-a casatorit, Hambro s-a intalnit cu Phil Spencer, cel care l-a intrebat daca e interesat sa intre in echipa lui de curse de motocicleta, True Heroes Racing. Hambro nu mai participase niciodata in astfel de competitie. Echipa participa cu ajutorul Afghan Heroes charity, cea care a fost creata de Denise Harris, mama unui soldat ucis in Afganistan, si care incearca sa ajute soldatii reveniti in Marea Britanie accidentati. Desi recunosc ca nu aveau nici cea mai mica idee ce faceau, Spencer si Hambro au reusit 9 weekend-uri de curse anul trecut inainte de a castiga un loc in acest sezon in Triumph Triple Challenge, o clasa aflata sub British Superbike championship.

"Prima mea cursa a fost foarte descurajatoare. Inca aveam stilul de mers pe autostrada, adversarii ma intreceau ca cate un lap si eu doar ma dadeam la o parte si ii lasam. Nu stiam la ce sa ma astept, sa fiu sincer. Apoi am inceput sa vorbesc cu alti piloti si mi-au spus sa fiu mai agresiv si sa imi pastrez linia. Asa ca am adoptat aceasta filosofie si am mentinut-o. Prima data cand am depasit un adversar am simtit ca si cum am castigat o cursa" mai spus Hambro.

Sezonul acesta nu a fost unul simplu pentru True Heroes Racing. Au avut probleme tehnice, s-au chinuit sa aiba un nou motor dupa ce a ajuns tarziu la ei iar Hambro a intrat intr-o zid de cauciucuri in cursa de la Thruxton la aproape 130 de kilometri la ora.


In ciuda tuturor problemelor, Hambro a trecut peste obstacole cu acelasi umor negru. Vorbim aici despre un om care are scris 'Legless' (fara picioare) pe pantalonii sai de concurs si un tatuaj cu el insusi fiind aruncat in aer pe spate. De asemenea, numarul de la masina este personalizat - 'no feet' adica fara picioare! Cand Hambro spune ca nu suporta sa se auto-compatimeasca, e clar ca vorbeste serios. True Horse Racing vrea sa se intareasca in sezonul urmator si spera sa ajute si alti oameni care au fost raniti la datorie si incearca sa-si refaca viata dupa ce au trecut prin terapie.

"Slujba mea implica aruncarea grenadelor catre mine. Asa ca eu cred ca asta face cursele de motociclism mai putin inspaimantoare. Inca mai sunt emotionat pe pista dar as fi nebun sa nu fiu. Stiu ca nimic serios nu mi se va intampla. In cel mai rau caz imi rup 1-2 oase.

In Afganistan, toata lumea incearca sa te ucida asa ca e cu totul alta situatie. Exista si momente grele, zile in care e durerea mare si te chinui sa te ridici si te intrebi de ce nu merge totul. Insa nu am multe astfel de zile. Daca simt ca am o zi proasta, fac ceva care sa ma bine-dispuna. Numele echipei este True Heroes insa eu nu ma consider un erou. Daca sunt ceva, sunt prost ca am fost aruncat in aer" incheie Hambro Murray, un om de la care toata lumea are ce invata.

Modifică setările cookies
Don’t miss out on our news and updates! Enable push notifications
Get notifications about important news!