Cum ar arata Liga 1 fara casele de pariuri ca sponsori (P)
V-aţi întrebat vreodată cum ar fi arătat campionatul Ligii 1 fără casele de pariuri drept sponsori ale echipelor de fotbal? Ei bine, despre asta vom încerca să vorbim în următoarele rânduri şi vom veni şi cu un exempl elocvent, cu un campionat din Europa unde a fost interzisă publicitatea caselor de pariuri pe echipamentele formaţiilor sportive.
În prezent, top case de pariuri ce sponsorizează diferite echipe de fotbal din Liga 1 ar fi: Betano (FCSB si CSU Craiova), UNIBET, Casa Pariurilor, Superbet, şi aşa mai departe.
Guvernul spaniol interzice publicitatea caselor de pariuri pe echipamentele formaţiilor sportive
Aşa cum spuneam şi puţin mai sus, într-un campionat destul de puternic din Europa, a fost interzisă publicitatea caselor de pariuri şi a diverselor agenţii de jocuri de noroc pe echipamentele echipelor. Măsura a fost implementată în campionatul Spaniei, la solicitarea Guvernului spaniol.
Primii paşi au fost făcuţi încă din februarie anul trecut, când Guvernul a solicitat acest lucru, iar în luna octombrie a anului 2020, măsura a fost implementată, urmând a intra oficial în vigoare din acest sezon.
Iar, în LaLiga, existau nu mai puţin de 7 echipe ce aveau drept sponsor principal o casă de pariuri. 6 dintre acestea au debutat în prima etapă a campionatului fără a avea un alt sponsor.
Reacţia Federaţiei Sportive de Fotbal
Preşedintele Federaţiei Sportive de Fotbal nu a întârziat cu replica pentru acest demers, solicitând guvernanţilor o perioadă de 3 ani în care echipele să îşi poată găsi un alt sponsor, cerere ce a fost respinsă.
Aşadar, în noul sezon 2021-2022, echipe precum Granada, Alaves, RCD Mallorca, Real Sociedad, Levante şi Cadiz au debutat fără a avea vreun sponsor principal pe echipamentul de joc.
De altfel, şi oficialii campionatului spaniol de fotbal s-au văzut nevoiţi să renunţe la parteneriatul pe care aceştia îl aveau cu Sportium, una din cele mai cunoscute companii pe segmentul jocurilor de noroc.
Doar Valencia a reuşit să se organizeze rapid şi să găsească un alt sponsor, dacă îl putem numi aşa. Mai exact, oficialii clubului au lansat o criptomonedă denumită VCF FanToken, monedă ce poate fi achiziţionată prin intermediul unui website, platforma oferindu-le şansa fanilor echipei din Valencia să îşi dă cu părerea legat de mai multe acţiuni ale clubului.
Conform calculelor, se pare că echipele de fotbal din campionatul Spaniei ar fi pierdut contracte ce ar fi totalizat suma de 90 de milioane de euro pentru un sezon.
Nr. licență: Decizia ONJN nr. 907/19.05.2016
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News