(P) Junior Racing Team, un proiect de suflet
În 2020, producătorul de motociclete CFMOTO a anuntat lansarea unui nou model sportiv, gândit pentru un segment de piață din ce în ce mai popular.
Deținătorii de permis de conducere categoria A2 au primit cu entuziasm vestea apariției noului 300SR. Noi la ATVRom am urmărit dezvoltarea unui program care să scoată în evidență performanțele acestui model, iar împreună cu încrederea pe care o avem în generația de juniori pasionați de sporturile cu motor, am facut o alegere naturală prin asocierea cu Asociația Club Sportiv a Regiunilor Unite (ACSRU) în programul Junior Racing School.
CFMOTO 300SR a devenit astfel motocicleta ideală pentru tinerii care visau să se inițieze în lumea motociclismului viteză. La un an de la debutul acestui parteneriat, aproximativ 30 de tineri sportivi din toate colțurile țării s-au antrenat cu motocicletele CFMOTO 300SR pregatite de ACSRU Racing.
Saptâmana aceasta, pe circuitul Skat Kart de la Targu Secuiesc, se desfașoară prima tabără de 7 zile marca Junior Racing School, unde 10 tineri români se antrenează pentru a-si contura un viitor in motociclismul viteză românesc. La doar un an de la lansarea oficială a lui CFMOTO 300SR, acest model a penetrat cu succes un segment de piață în care concurența este extrem de acerbă. Iar acesta este doar începutul.
Sportul cu motor, în România, este mult sub standardul Vest-European, cel puțin la nivel de infrastructură și cultură în domeniu. La orizont se întrevede o speranță. În mod, poate, neașteptat pentru oricine nu este familiar cu această lume, piloții români au reușit în ultimii 10 ani performanțe notabile în competițiile Europene, în cadrul mai multor discipline atât pe două roți, cât și pe patru roți.
Inaugurarea unui circuit dedicat, lângă București, la MotorPark, Adâncata, a însemnat un pas în față pentru motorsportul românesc și, implicit, pentru sportivii și cluburile oficiale. În 2019, s-a înființat Asociația Club Sportiv a Regiunilor Unite, o entitate care a pornit la drum cu un scop clar în minte. Știm cu toții că faptele vorbesc mai mult decât o pot face cuvintele, iar ACSRU abordează o problemă care ar trebui să fie prioritară pentru orice comunitate.
De-a lungul anilor, sportivii români s-au confruntat cu o multitudine de probleme, de la lipsa fondurilor a bazelor de antrenament și a programelor de dezvoltare sustenabilă, până la nivelul scăzut de promovare a fenomenului. Cultura de motorsport, în România, este clar mai subdezvoltată ca în alte state precum Italia, Spania sau Germania. Trăim într-o țară în care mulți copii dau dovadă de un potențial extraordinar, dar ale căror vise sunt năruite încă din fașă, pe fondul problemelor menționate mai devreme.
Fără educație nu putem spera la un viitor mai bun, indiferent de tipul de educație despre care vorbim. Scopul ACSRU transcede mai departe de crearea unor piloți foarte rapizi pe circuit, urmârind educația unei generații de tineri care să modeleze viitorul națiunii și, implicit, ai urmașilor lor. Proiectul ACSRU Junior Racing School este o premieră pentru România și, probabil, unul dintre puținele programe de motociclism viteză la acest nivel în Estul Europei.
Junior Racing School înglobează experiența de peste 20 de ani de muncă în domeniul motorsportului a unor oameni care își doresc să lupte pentru tinerii din România care încă visează la o lume mai bună. Lansat în mod oficial în 2020, acest program a reușit deja să aducă pentru țara noastră un titlu de ViceCampion Est European la categoria Formula1000. Dar și mai important, în anul de debut, Junior Racing School a securizat titlul de Campion Est European la clasa Supersport300 prin Daria Gănescu care, la acel moment, avea doar 17 ani.
Pentru 2021, proiectul a căpătat o amploare neașteptată. Circuitul Skat Kart de la Târgu Secuiesc a devenit una dintre bazele principale de antrenamente. În prezent, aproximativ 30 juniori, cu vârste cuprinse între 9 și 18 ani, au participat la cursurile de formare ale Junior Racing School. Acești copii, aflați la primul contact cu un circuit de curse, se antrenează pe motociclete CFMOTO 300SR, pregătite special pentru competiții de motociclism viteză. Pe langă cei 30 juniori, peste 200 familii și-au exprimat interesul de a-și înscrie copiii într-un astfel de program în următorii câțiva ani.
Juniorii care au avut cel mai impresionant progres în cadrul sesiunilor de antrenament au avansat direct în competiții oficiale la nivel național și internațional. Tineri din zone precum București, Buzău, Giurgiu, Cluj, Hunedoara și nu numai au mers deja pe circuite în țări precum Serbia, Grecia, Bulgaria și Slovacia. În mod repetat, acești piloți au demonstrat că modelul CFMOTO 300SR poate face față cu brio unor motociclete rivale ale căror cost de dezvoltare poate fi de 2 sau chiar 3 ori mai mare.
Prin proiectul Junior Racing School, Federația Română de Motociclism a implementat, din nou în premieră pentru România, Cupa CFMOTO. Aceasta este prima Cupa de Motociclism Viteză Monomarcă din țara noastră, o cupă în care toți concurenții vor merge pe modele 300SR, motociclete suficient de performante pentru rigorile competiției, foarte permisive și ușor de manevrat de sportivii aflați la început de drum.
Toți participanții vor avea acces la un material de concurs dezvoltat după aceleași standarde, cu performanțe foarte bune și cu costuri mai mici de întreținere. Cupa CFMOTO, în care vor concura piloți absolvenți ai programului Junior Racing School și alți tineri atent selecționați, din toate colțurile țării, reprezintă nivelul premergător clasei Supersport300 din cadrul Campionatului Național de Motociclism Viteză. Pentru 2021, ACSRU a reușit să obțină un total de 30 podiumuri, dintre care 16 victorii, atât prin piloții juniori ai echipei, cât și prin veteranii clubului.
Pe parcursul următorilor câțiva ani, toți marii piloți ai României vor debuta la circuit prin aceste programe, iar România va avea șansa să reapară pe harta motorsportului European, în calitate de învingătoare. Prin Junior Racing School, copiii vor avea access la o educație mai bună la nivel nu doar de sport. Prin workshopurile de Marketing, PR și Business, aceștia își vor putea dezvolta skill-urile, astfel încât viitorul lor în sport să fie unul sustenabil și de perspectivă.
ATVRom, cel mai mare lanț de magazine pentru vehicule powersports din România, susține sportivii autohtoni, dar și evenimentele de profil. KTM, Husqvarna, GASGAS, CFMOTO sunt câteva dintre brandurile distribuite alături de care reușim să ne clasăm în fruntea clasamentelor la cele mai importante concursuri naționale și internaționale.
Articol sustinut de ATVRom/ photo credits: Andrei Minzu
Urmăriți SPORT.RO și pe Google News